Inger Sethov, kommunikasjonsdirektør i Reitan Retail.

Reitan Retail med nytt dagligvarekonsept: – En butikk for urbane kunder

Reitan Retail lanserer et nytt bykonsept som skal tilby fersk bakst, sunn snacks og lavpris- dagligvarer for folk i farta.

Publisert Sist oppdatert

Butikken, som får navnet Innom, skal være en pilot tilpasset kunden i nabolaget og et sted for læring og testing av nyskapende og bærekraftige produkter og løsninger.

Den første butikken åpner på Grünerløkka i Oslo 5. mai.

– Innom er en nyskapende blanding mellom convenience og dagligvare – det beste fra to verdener. Her skal vi teste ut fremtidens butikk for urbane kunder med høye krav til både enkelthet og ansvarlighet, sier CEO i Reitan Retail, Ole Robert Reitan.

Hensikten er å tilby et utvalg som er tilpasset nabolaget, for å gjøre det så enkelt som mulig i en hektisk hverdag.

– Vi starter på Grünerløkka og skal lære fra denne butikken før vi eventuelt bygger flere, sier Reitan.

Reitan Retail omfatter en rekke merkevarer innenfor convenience og lavpris-dagligvare i Norden og Baltikum, blant annet REMA 1000, 7-Eleven og Narvesen i Norge.

Innom- konseptet, som er nytt i det norske markedet, skal ta med seg det beste fra ulike bransjer og tilby kundene 3000 dagligvarer til lave priser, om lag 80 spiseklare ferdigretter og sunn snacks, pluss et eget bakeri i butikken med over 50 ulike brød og bakevarer.

Innom tilbyr dagligvarer fra REMA 1000, og vil også ha et bredt utvalg av egne merkevarer, blant annet økologiske produkter fra Kolonihagen og mer saktevoksende Solvinge-kylling fra Norsk Kylling.

– Innom skal være et sted du har lyst til å stikke innom for en kaffe på vei til jobb, en snacks på vei fra trening, sier daglig leder Havva Kara, som har ledet arbeidet med å utvikle konseptet, og som selv skal drive butikken i oppstartsfasen.

Nykommeren har overtatt lokalene i Thorvald Meyers gate. Innom har et klart slektskap til REMA 1000-konseptet, og Æ-appen også brukes på i den nye butikken.

– Jeg gleder meg stort til å vise folk på Grünerløkka den nye butikken. Stikk innom og fortell oss hva du syns, sier Havva, som har 10 år bak seg i REMA 1000-systemet.

Powered by Labrador CMS