Benedicte Wergeland (til høyre) og «maskoten» Randi.

Randi Regnskap mottok heder for sin B2B-strategi: – Handler om avkastning per investerte krone

Benedicte Wergeland fra Randi Regnskap tror det er en fordel å være et lite team.

Publisert Sist oppdatert

Benedicte Wergeland jobber som Head of Marketing and Sales i Randi Regnskap.

I mars mottok de bronse i B2B-kategorien under ANFO Effekt-kåringen. Juryen begrunnet dette med at de blant annet har greid å skape en distinkt merkevare og at de setter seg inn i forbrukernes behov.

Vipps vant, mens PowerOffice ble nummer to.

– Det er veldig moro å stå seg mot langt større konkurrenter, som beviser at det handler om avkastning per investerte krone, ikke bare å pøse ut masse penger for å skape et megakult brand som ikke gir tilstrekkelig økonomisk verdi.

Ulik de andre

Randi Regnskap fikk oppmerksomhet for kampanjen «Ingen liker regnskap bortsett fra Randi».

Wergeland mener suksessen i stor grad skyldes godt samarbeid innad.

– Kommunikasjonen og samarbeidet mellom salg og marked hos oss er utrolig viktig og vi kommuniserer jevnlig med hverandre. Det er viktig å optimalisere markedsføringsprosessen for å generere kvalifiserte leads til salg. Salgsavdelingen tar tempen på leadsene som kommer inn og rapporterer tilbake til marketing om hva det skal gjøres mer av eller mindre av.

Lite team

Randi Regnskap setter av ressurser til å jobbe målrettet med markedsføring. Likevel er de mindre enn mange andre, noe Wergeland tror er en fordel.

– Det at vi ikke er så mange gjør at vi får til et tett samarbeid og at vi drar i samme retning.

På tross av at salgsprosessen ofte går tregere innenfor B2B, opplever hun at det er mulig å lande avtaler på kort tid.

– Vårt mål er å konvertere i første salgssamtale. Det pleier å være en utfordring i B2B-salg fordi det skal prates internt hos kunden og det dreier seg ofte om tunge beslutningsprosesser. Men det er absolutt mulig, og vi opplever flere og flere sier ja ganske raskt.

Powered by Labrador CMS