Ekspert: Dette kan B2B-ledere gjøre for å bedre salgskulturen i sitt selskap B2B-selskaper må bli mer opptatt av kundenes ønsker, mener Jennifer Ross i Forrester.
Kid doblet resultatet i første kvartal: Økte inntektene med over 40 millioner Butikkkjeden Kid leverer et resultat på 8,7 millioner kroner i årets første kvartal.
Joachim mener det er undervurdert å stille spørsmål til kundene – Som selger er det fort gjort å fokusere for mye på hva produktene dine gjør, fremfor hvilken verdi det faktisk gir kunden.
Sjefen i XXL går av: – Vi er uenige om hva som er viktige prioriteringer Pål Wibe takker for seg etter uenigheter rundt den videre driften av sportsgiganten.
Sarah Marlene har dyrket frem superselgere – her er oppskriften Etter en kometkarriere i salgsbransjen deler hun sine heteste tips til hvordan man lykkes som selger og leder.
Klarna lanserer egen vekstpris for nordiske nettbutikker Med lanseringen av Klarna Growth Awards skal nettbutikker støttes for å fortsette å vokse.
Aller Media styrker kommersiell avdeling og ansetter tre nye selgere Mediekonsernet satser stort på unge mennesker i salgsavdelingen.
Danish fikk sin første selgerjobb som 16-åring: – Jeg følte jeg levde i en drøm Danish har alltid hatt elsket å selge. Nå har han ansvaret for et salgsteam på nærmere 30 personer ved siden av studiene.
Kogger blir en del av Spring Spring styrker sitt team og sin posisjon som HubSpot- og vekstpartner for tech- og SaaS-selskaper når Kogger blir en del av selskapet.
Cecilie mener flere bedrifter bør benytte seg av Influencer Marketing – Det er jo på en måte skummelt hvor stor påvirkningskraft de har.
ScaleupXQ håver inn millioner på å øke salget til startups: Sier kampen om kundene aldri har vært tøffere Selskapet røper oppskriften på hvordan man bygger opp en suksessfull salgsavdeling.
Marthe vil bli toppleder: – Kjipt at jeg må forberede meg på diskriminerende holdninger Marthe Fremgård mener kvinner aldri må glemme å kjempe kampen om likestilling i arbeidslivet.
Virke henter leder for marked og merkevare fra Helthjem – Jeg gleder meg til å bidra til at Virke får en enda sterkere merkevare og blir mer synlig i markedet.
Eirik Bache-Wiig skal lede Videocations satsing på salg av digitale kurs til næringslivet – Han vil styrke laget vårt med verdifull kompetanse.
Aleksandra forlater VG for å bli leder for affiliate og e-commerce i Nettavisen – Vi har ansatt det vi mener er den aller største stjernespilleren på affiliate i Norge.
Åpner ny JYSK-butikk i Kirkenes: – Vi huser mange unge talenter Når JYSK åpner butikk i Kirkenes er det ordfører i Sør-Varanger som foretar den offisielle åpningen.
Even Ødegård er ny KAM i Bauer Media: – Jeg skal være en superselger Sales Manager i Bauer Media, Lise Lillevold, er trygg på at de har hentet inn en sterk ressurs.
Lexolve vokser i vekst-avdelingen – Hennes kundeinnsikt og analytiske evne er akkurat det vi trenger for å kunne ta Lexolve til neste nivå.
Salgsvekst: Orkla har omsatt for milliarder i årets første kvartal Merkevarevirksomheten melder derimot om en nedgang i det justerte driftsresultatet.
Høye strømpriser gir rekordmange klager til Forbrukerrådet: – Selgerne har noe å gå på – Det er det høyeste antallet vi har registrert noensinne.
Two skalerer opp og henter Charles Bratli fra Journey Group – Allerede etter første intervjurunde var jeg overbevist om at dette var noe for meg.
Mente salgslærlinger fortjente mer oppfølging – startet eget opplæringskontor – Pilene peker oppover, og jeg satser på nok et rekordår i 2022.
Reitan Retail med nytt dagligvarekonsept: – En butikk for urbane kunder Reitan Retail lanserer et nytt bykonsept som skal tilby fersk bakst, sunn snacks og lavpris- dagligvarer for folk i farta.
– Det er fordommer som fører til misoppfattede assosiasjoner til hva en selger er og gjør Key Account Manager i Amedia, Yvonne Laursen, tror ikke det handler om hva som er over- og undervurderte egenskaper blant selgere – men om gamle fordommer.
Rune Feyling blir leder for Executive Search i Hubify Nå skal han jakte ledertalenter for ulike bedrifter.
Nordlysenergi har fått flere klager hos Forbrukerrådet Ansatte i strømselskapet trodde de solgte en avtale som fulgte spotprisen. Det var før de oppdaget at prisen var styrt av selskapet selv.
Helthjem er kåret til Norges beste på kundeservice Kundeserviceprisen 2022 gikk nylig av stabelen og Helthjem stakk av med tittelen «Best i test» på tvers av alle bransjer.
– Selgeryrket var et nødvendig onde man bare skulle komme seg kjappest mulig vekk fra Partner i Askeladden & CO, Tim Nilo, mener arbeidsgivere må framsnakke salgsfunksjonen i sitt selskap.
Lene Bjørck blir markedsdirektør i Amedia: – En stjernesignering Nå skal hun styrke markedsposisjonen til lokalaviskonsernet.
Amedia vant den gjeve prisen Årets resultatskaper: – Det er stor stas I 2021 hadde Amedia en vekst på 10,1 prosent. Salgsdirektør Christian Thu, mener det er flere grunner til suksessen.
NPG med rekordmåned på over 30 millioner kroner og seks nye ansettelser Salgs- og markedsdirektør, Lars Furset, merker en enorm endring i markedet etter pandemien slapp taket.
Undersøkelse: Seks av ti nordmenn sjekker e-post etter arbeidstid – En god balanse mellom jobb og fritid er avgjørende for at ansatte skal holde seg motiverte.
TUMedia ansetter ny kommersiell forretningsutvikler Teknisk Ukeblad Media satser på utvikling og skalerer opp med flere ressurser.
Skygruppen åpner sitt fjerde kontor på to år: – Vi skal revolusjonere salgsbransjen – Vi har hatt en helt magisk vekst siden oppstarten av konsernet i 2020.
Aalesund Protective Wear AS etablerer seg i Ålesund og henter inn flere hoder – Å bygge et godt og kompetent arbeidsmiljø, hvor de ansatte trives og har det gøy blir avgjørende for vår vekststrategi.
Erik Waatland går av som ansvarlig redaktør i Medier24 AS - skal skape vekst som administrerende direktør – Vi skal bygge fremtidens mediekonsern og jeg ser fram til å bruke all min tid på innovasjon, ledelse og strategi, sier Erik Waatland.
Salgsstudenter fikk ta over REMA 1000-butikk for en dag:– Jeg er mektig imponert Kjøpmannen lot en gjeng med elever fra videregående overta butikken sin for en dag. Det ble suksess.
Kathrine har fått nok av kjønns-diskriminering i tech-bransjen – Jeg ble blåst av banen første gangen det skjedde.
Netthandelen ned 11 prosent i Norden i første kvartal Etter en lang periode med vekst har inflasjon, problemer i forsyningskjeder og økonomisk usikkerhet tatt igjen forbrukernes kjøpekraft. Det viser en fersk netthandelsundersøkelse fra Salesforce.
Helthjem styrker laget for å fortsette vekstreisen Tre talenter har funnet et nytt hjem hos Helthjem og blir med på reisen mot nye, ambisiøse vekstmål.
Salgssjef vil starte forening for pysete selgere – Går man inn i et kundemøte med en holdning om at man ikke fikser det, så blir resultatet ofte deretter.
JYSK åpner ny butikk og inngår samarbeid med UFF Interiørgiganten gjør klimatiltak når de åpner nye butikker.
SalesJobs har økt omsetningen med 90 prosent så langt i år:– Markedet er ekstremt godt Erik Nyhus er en av gründerne i SalesJobs. Nå deler han oppskriften på hvordan de har klart å etablere et vellykket nisjeselskap.
Tidligere salgssjefer i Spotify lanserer medieplattformen Teads i Norden Visjonen er å tilby et økosystem som kobler sammen varemerker og forbrukere.
Marius skal tjene penger for nye Altinget i Norge Marius Zachariasen blir kommersiell direktør i Altinget.
Kenneth er ny leder for kundeutvikling i UPHEADS – Salg er egentlig ganske enkelt. Det handler om å snakke med folk, skjønne behovet, og være der når kundene trenger deg.
Tidligere radioselger avslører sine beste råd for å bli hørt i podkastreklame Kine Wølneberg anbefaler lyd for å bygge mental tilgjengelighet for kundene sine.
LinkedIn ligger øverst på svindelliste for første gang – LinkedIn-brukere bør være ekstra årvåkne i løpet av de neste månedene.