Nebojsha Mihajlovski og PowerOffice har jobbet for å bygge en solid B2B-merkevare.

PowerOffice satser på humor i sin B2B-markedsføring: – Mange gjør det litt for «corporate»

Nebojsha Mihajlovski mener det finnes et stort potensial for forbedring innenfor B2B-markedsføring.

Publisert

Under kåringen ANFO Effekt i mars fikk PowerOffice oppmerksomhet for sin B2B-markedsføring.

De ble nummer to i kategorien bak Vipps.

Direktør for forretningsutvikling i PowerOffice, Nebojsha Mihajlovski, sier at det betyr mye å bli hedret på denne måten.

– Det er superhyggelig å få anerkjennelse. Men vi er mest opptatt av at reklamene og kampanjene våre har effekt over tid, og det er derfor det blir lagt merke til. Vi har satset ganske mye de siste fem årene på å bygge en sterk merkevare, sier Mihajlovski til SALG24.

Tålmodighet

PowerOffice AS ble etablert i 1998. De leverer økonomisystemer for små og mellomstore bedrifter, og holder til i Bodø. De har nå over 70 medarbeidere.

Mihajlovski forteller at de ikke så resultater av B2B-markedsføringen før etter en stund.

– Vi var gjennom mye prøving og feiling for å finne ut hvordan vi skulle skille oss fra andre konkurrenter. Vi gjør heller ikke alt alene, men har superflinke partnere i Morgenstern som er med i prosessen. Vi ønsket å satse, men man må ha litt is i magen. Resultatene kommer ikke med en gang, og en må stole på produktet sitt.

Humor

Kampanjen som de fikk oppmerksom het for under ANFO Effekt går under navnet «Norges supreste regnskapssystem».

PowerOffice forsøker å stå fram med en litt humoristisk tone.

– Vi vil ikke nødvendigvis fortelle alt om produktet vårt med en eneste gang. Vi ønsker litt lett og ledig reklame, og det er sånn vi forsøker å bli «top of mind» hos potensielle kunder.

Mihajlovski tror flere vil gå i en lignende retning med sin B2B-markedsføring framover. Han tror B2B-segmentet har mye å lære av de som jobber med markedsføring innenfor B2C.

– Mange innenfor B2B-markedsføring har vært og er fortsatt veldig «corporate». Alle vil fortelle mest mulig på kortest mulig tid. Det finnes eksempler på de som gjør det bra, men standarden er ikke på samme nivå som i B2C. Men jeg tror det vil bli bedre i årene framover, og synes det er synd hvis det ikke blir det. Vi vil jo ikke ha kjedelig markedsføring, sier han.

Powered by Labrador CMS