Jørgen Sørlie skal lede Amedias nye annonsesatsing i Oslo.

Jørgen Sørlie skal lede Amedia-satsing i Oslo

Er ansatt som daglig leder og salgsdirektør i nyetablerte Amedia Salg Oslo.

Publisert

Han kommer fra stillingen som daglig leder i Prime Executive / Prime People, og vil tiltre sin nye stilling på nyåret.

Det melder Amedia i en pressemelding.

Amedia satser nå offensivt mot viktige annonsører i Osloregionen. Det nye selskapet Sørlie skal lede skal sikre synlighet, tilstedeværelse og gjennomgående betjening av markedet på tvers av Amedias mediehus i Oslo.

I samspill med Amedia Salg og Marked skal det nye selskapet sikre at Amedias største nasjonale annonsører lykkes i Oslo-markedet.

Selskapet vil samarbeide tett med Amedia Innholdsbyrå.

Sørlie har bred erfaring fra flere områder innen media og kommunikasjon. Blant annet fra Dagbladet, Clear Channel, Dentsu og United Influencers.

– Det er noe eget å jobbe i media og spesielt i redaktørstyrte kanaler. Det er mye spennende som skjer i Amedia om dagen, og de er godt posisjonert for fremtiden. Jeg gleder meg til å komme i gang, bli kjent med teamet og bidra til at Amedia fortsetter den gode utviklingen i Osloregionen - et område som trenger og ønsker mer lokalt fokus, sier Jørgen Sørlie.

Styreleder i det nye selskapet, Morten Nilsen, sier han er veldig glad for at Sørlie har takket ja til denne viktige stillingen.

– Han har en relevant og allsidig bakgrunn både innen mediesalg og ledelse, som er viktig å ha for å kunne bygge opp og lede vår nye satsing. Med hans brede erfaring, kommersielle forståelse og forståelse for hvordan man bygger team som jobber mot felles mål, har vi nå fått på plass en viktig brikke i det nye vi skal etablere i Oslo. Jeg gleder meg til å samarbeide med Jørgen, uttaler Nilsen.

Når Sørlie begynner i jobben i januar, vil han umiddelbart starte arbeidet med å etablere det nye salgsselskapet sammen med de ansatte.


Powered by Labrador CMS