En glad gjeng fra Amedia SMB som feiret nok et godt år.

Amedia SMB med ny salgsrekord

Amedia SMB i Fredrikstad fortsetter å øke salget av annonser i ulike formater. Selskapet økte omsetningen fra 75 millioner kroner i 2021 til 84 millioner i 2022.

Publisert

Amedia-selskapet har de siste årene også fått stadig flere lokalaviser å selge annonser for. Også riksavisen Nettavisen er en del av samarbeidet.

I 2020 var omsetningen for Amedia SMB i Fredrikstad på 67 millioner NOK. Mens omsetningen økte med 8 millioner NOK fra 2020 til 2021, ble det 9 millioner i økning fra 2021 til 2022.

– Oppgangen bare fortsetter for Amedia SMB. Vi satte både månedsrekorder og rekord på årsnivå i 2022. Vi har grunn til å være fornøyde med utviklingen, sier daglig leder Knut Hoff Johannessen hos Amedia SMB, i en pressemelding.

Det er flere årsaker til at Amedia SMB har opplevd en solid vekst gjennom de seneste årene.

– Trivsel og arbeidsmiljø er stikkord som står godt her i Fredrikstad. Kundene våre gir oss gode tilbakemeldinger og fokus hos de er at de jakter på den gode lokale omsetningen og stoler på at vi kan formidle dette gjennom våre lokale aviser, sier Knut Hoff Johannessen hos Amedia SMB.

– Våre undersøkelser viser at Amedia SMB sine kunder er fornøyde med at vi er så sterke på det digitale og at kombinasjonen mellom digitalt og print gir god effekt. Konsernet Amedia har også jevnt og trutt økt antall aviser som vi jobber med. SMB-senteret er en del av det Amedia satser på, sier Johannessen.

På alle flater

Johannessen mener at kombinasjonen målrettet print og digital annonsering er viktig for annonsørene, og som ikke minst har gitt dem god effekt i annonseringen.

– Våre selgere selger nå på alle flater og tilbyr hele utvalget av annonsemuligheter som vi har i Amedia. Vi har også startet jobben med å fornye mange av våre produkter. Som produktet Lokalebedrifter som står for en stor del av vår omsetning. Her har vi målgruppestyring og gode løsninger for å treffe på geografi. Det er mange grunner til at kundene velger å benytte oss, sier Knut Hoff Johannessen.

– I 2023 vil vi ha fokus på å gi økt salgsstøtte lokalt. Vi kommer til å være enda mer samkjørt med lokalavisene samt fokusere på SMB-markedet. Det betyr at vi overtar en del av den lokale kundeporteføljen i kommende år. På den måten kan Amedia ivareta SMB-kunder med egne dedikerte selgere. Vi kommer ikke til å øke antall årsverk, men i stedet jobbe smartere og mer direkte mot segmenter som gjør at vi forventer en fortsatt god vekst, avslutter Knut Hoff Johannessen hos Amedia SMB.

God utvikling

Hilde Norddal – konserndirektør for salg og marked hos Amedia – liker utviklingen i Amedia SMB.

– Det er gøy å se at Amedia SMB lykkes som de gjør. Det gjøres en svært god jobb i Fredrikstad, og resultatene kommer på løpende bånd. Vi har tro på at den positive utviklingen skal fortsette, sier Hilde Norddal.

De ansatte i Amedia SMB kommer stort sett fra tidligere Østfold, og spesielt fra Fredrikstad og Sarpsborg. Totalt er det 60 ansatte hos Amedia SMB. Amedia SMB er organisert inn under Amedia Salg og Marked hos Amedia AS.

Powered by Labrador CMS