Fra venstre: Stig Eilert Svendsen (partner), Nan Bjaanes (COO), Mirva Granung (prosjektleder) og Abtin Rahmanian (CEO) i Creative Heads.

Ny salgsrekord for bedriften. Nå skal de fortsette veksten

Abtin Rahmanian og Creative Heads går bredt ut som markedsføringsbyrå. Så langt har det vært en lur strategi.

Publisert

I siste kvartal av 2022 signerte Creative Heads en kontrakt verdt litt over syv millioner. Totalt hadde de en vekst på 50 prosent.

– Kontraktene vi signerer er stort sett langsiktige og strekker seg tolv måneder fram i tid. Vi har en del store kunder og en del lokale kunder i området rundt Lillestrøm, der vi holder til, sier CEO i Creative Heads, Abtin Rahmanian, til Salg24.

Kontinuerlig vekst

Salgsrekorden kom ikke helt uventet på Rahmanian og resten av gjengen i byrået. Men størrelsen på tallene de siste årene har vært noe overraskende.

– Vi har i utgangspunktet hatt vekst hele veien. Vi startet i august for fire år siden, og nådde ti millioner i omsetning det første året. Deretter nådde vi 20 millioner, Nå har vi hatt litt voksesmerter, men vi kom oss opp på 22,5 millioner i fjor.

Målet for 2023 er å nå 30 millioner i omsetning.

– Vi har også flere store og strategiske kunder, så alt i alt har det vært en positiv opplevelse.

Unikt

Rahmanian har en tydelig oppfatning av hvorfor de lykkes som markedsføringsbyrå. Han tror de skiller seg fra andre i sitt område.

– De fleste byråene rundt her er litt mindre, og markedet har de siste årene dreid seg litt mer mot superspesialister. For vår del er vi et firebeint byrå. Vi jobber med animasjon, filming og foto, i tillegg til design, teknologi og digital markedsføring.

Sjefen tror det har vært smart at de har samlet dette under én felles paraply.

– Vi har én kontaktperson for al sammen, og for litt større kunder blir det lettere å forholde seg til det. Vi samarbeider også godt internt på tvers av de ulike avdelingene, og alt dette gjør oss unike i vårt område, sier Rahmanian.

Powered by Labrador CMS