(F.v) Co-founder i BrightBid, Morten Jærv Wang og Head of Marketing i Watchcom, Tormod Fjellgård.

BrightBid og kunde delte AI-historie: – De lovet oss 20 prosent oppgang første uka

Head of Marketing i Watchcom, Tormod Fjellgård, ble overbevist av BrightBid.

Publisert Sist oppdatert

Selskapet BrightBid fronter seg selv som eksperter på Search Engine Marketing (SEM).

Under TechMarketings nettverkstreff torsdag 19. januar i Oslo delte de en salgshistorie sammen med sin kunde, sikkerhetsselskapet Watchcom.

Watchcom overførte store deler av sitt markedsføringsarbeid med annonser til kunstig intelligens, og samarbeidet med BrightBid om å få dette til.

– Mange tenker at AI er skummelt og farlig. Men vi elsker å se på målinger og resultater før og etter at noen har tatt i bruk teknologien. Kunstig intelligens egner seg svært godt for å finne riktig målgruppe for en bedrifts budskap, og til en lavere penge enn ellers, sa co-founder i BrightBid, Morten Jærv Wang, under treffet.

Satte skepsis til side

Wang hadde med seg Head of Marketing i Watchcom, Tormod Fjellgård, på scenen.

– Det ligger en iboende skepsis til å bruke AI der. Jeg er også alene i min markedsavdeling, og vil gjerne beholde jobben. Det å overlate noe til en robot er litt unaturlig for oss, fleipet Fjellgård.

– Når jeg er alene kan jeg ikke fore salgsavdelingen vår med leads. Det har jeg ikke kapasitet til, da merkevarebygging må prioriteres.

Fikk lovnad

Morten Jærv Wang og BrightBid så potensialet i et samarbeid med Watchcom. De ga et tilbud som Fjellgård ikke kunne ignorere.

– BrightBid lovet oss 20 prosent oppgang den første uka. Da tenkte jeg at vi må se nærmere på dette og ta steget inn i det digitale.

En konvertering i Watchcoms tilfelle betyr et klikk på et påmeldingsskjema. Dette antallet økte stort, og Fjellgår er ikke i tvil om hva som var årsaken.

– Robotene gjorde endringer i Google-annonsene som jeg ikke ville klart å se nytten av selv. I 2021 gjorde vi 678 justeringer i Google Ads-kontoen vår, mens det ble gjort 11 800 endringer i 2022. Dette har gitt resultater, som jeg kan ta med til ledergruppa. Dermed er jeg sikker på at jeg fremdeles har en plass i markedsavdelingen, sa Fjellgård og lo.




Powered by Labrador CMS