Slik jobber ONS med salget før 50-årsjubileumet Fjorårets konferanse fikk mye oppmerksomhet i mediene. Nå jobber ONS med neste års utgave i Stavanger.
Lanserer nytt program for å skape salgsmotivasjon: – Dette har vært en gammel drøm Øystein Vangsnes legger ikke skjul på sin begeistring for deres nye satsing, Upsell.
Lise er ny salgssjef i Arctic Train. Slik skal de satse på B2B-markedet Lise Hansen har et stort engasjement for hjembyen Narvik. Det skal hun ta med seg inn i sin nye jobb.
Randi Regnskap mottok heder for sin B2B-strategi: – Handler om avkastning per investerte krone Benedicte Wergeland fra Randi Regnskap tror det er en fordel å være et lite team.
PowerOffice satser på humor i sin B2B-markedsføring: – Mange gjør det litt for «corporate» Nebojsha Mihajlovski mener det finnes et stort potensial for forbedring innenfor B2B-markedsføring.
Fra fotballagent til B2B-salg: – Tar ikke meg selv så høytidelig Knut Høibraaten har blitt et kjent navn for norske fotballsupportere. Nå jobber han med B2B-salg av produkter og tjenester til arbeidsplassen.
Johan jobbet som B2B-selger i Midtøsten: – En helt annen tilnærming Johan Henrik Hvistendahl har vært selger i mange ulike land. Nå er han tilbake i Norge og jobber med storkunder for GlobalConnect.
Han er ny salgssjef i Spillfree Kåre Gruven er ansatt i en nyopprettet stilling som salgssjef i Spillfree.
Slik satser Vipps innenfor B2B: – Vil ikke havne i Kvikk Lunsj-fella Tidligere i mars mottok Vipps anerkjennelse for sin B2B-kampanje under ANFO Effekt-kåringen. Dette opplevde de som spesielt viktig, forteller markedssjefen.
Blir salgsdirektør for personlig finans i Finn.no: – Tar med meg et stort nettverk Kristin Brimi gleder seg til å ta fatt på nye oppgaver i Finn.
Goavas Norgessjef vet hvordan han skal bygge selskapet videre: – Jeg kaller dette de tre «pains» innenfor salg Goava Norge jobber for å gjøre den tunge jobben enklere for B2B-selgere.
Svenske Goava satser i Norge. Disse to skal nå ut til B2B-markedet Kristoffer Johansen og Aleksander Berg har en stor oppgave foran seg. Det gir dem motivasjon.
Slik kan innholdsmarkedsføring brukes effektivt innenfor B2B Hector Rivas fra Mediabooster deler sitt syn på ulike former for markedsføring for B2B-aktører.
– Kompetanse er kompetanse, uansett kjønn Karoline Berget er salgsleder i GlobalConnect, og har ansvaret for seniorselgerne i selskapet.
De vil utfordre de amerikanske aktørene og bli ledende i Europa Efficy samler flere selskaper til én felles plattform. Nå skal de store amerikanske CRM-gigantene settes på prøve.
HubSpot-rapport: Flere B2B-selskaper vil komme seg på TikTok Programvareutvikleren HubSpot spår at flere B2B-selskaper vil dukke opp på TikTok framover.
Mestergruppen inngår samarbeid med norsk proptechselskap Selskapet Placepoint tilbyr analyseverktøy for kart- og eiendomsdata. Mestergruppen skal nå ta i bruk verktøyet i forbindelse med boligprosjekter.
Nå skal markedsføringen gjennom annonser bli enda mer treffsikker Kobler presenterer 3. generasjons kontekstuell markedsføring. Ved hjelp av intelligent maskinlæring blir annonser automatisk, umiddelbart og treffsikkert plassert i relevante redaksjonelle artikler, helt uten å bruke persondata.
Slik kan LinkedIn brukes effektivt i B2B-markedsføring Christoffer Bertilsson er ikke i tvil om at norske B2B-selskaper har mye å hente på den sosiale plattformen.
Slik landet de samarbeid med to giganter Andreas Mjelde i Two er storfornøyd med samarbeidet med Allianz og Santander. Nå skal de nå målet om å lage en verdensledende betalingsløsning for B2B-bedrifter.
BrightBid og kunde delte AI-historie: – De lovet oss 20 prosent oppgang første uka Head of Marketing i Watchcom, Tormod Fjellgård, ble overbevist av BrightBid.
Går sammen for å utvikle betalingsløsning for B2B-bedrifter Tre aktører utvikler en ny løsning for multinasjonale selskaper.
Starter nytt B2B-nettverk i Bergensområdet Monica S. Sandvik og Lars Petter Mongstad starter opp ulike nettverk for næringslivet i regionen.
Skal ha nordens første studie av B2B-kundeservice CustomerTrends og SuperOffice går sammen for å undersøke kundeservice i B2B-segmentet. – Vi ser at bedriftskundene er i endring.
Ny forskning om b2b-salg: – Kundekunnskap trumfer andre faktorer – Med mangelfull kunnskap om kunden, blir salg i b2b-markedet et lotteri der selgeren har svært begrenset mulighet for å trekke vinnerloddet, mener professor i markedsføring.
Komplett Group øker B2B-inntektene: Opplever lavere etterspørsel Senvirkninger fra pandemien og lavere etterspørsel preger B2B-segmentet til selskapet.
Blir ny prosjektleder B2B i Innovasjon Norge: – Store sko å fylle Marthe Gabrielsen har flyttet fra Nordkapp for å starte i ny jobb i Innovasjon Norge
Har «Æddemøter» for å nå kundene på LinkedIn – I mine 20 år i salg og salgsledelse har jeg aldri opplevd en slik følelse av å ha «venner» rundt bedriften og aldri sett maken til engasjement hos de rundt oss, sier CCO i Enin, Linda Jensen.
Tormod Myrvang står for annonsesalget for avisene på Vinstra: – Er like mye rådgiver som selger Tormod Myrvang er annonseselger både for både Gudbrandsdølen Dagningen og Dølen.
Slik jobber event-sjefen med salg: – En B2C-kunde i dag kan fort være en B2B-kunde i morgen Den nye salgssjefen i Eldorado Esport, Kim Borg, mener selgere bør slutte med pitcher, og heller spille på følelser. Selv har han med seg mye lidenskap i den nye jobben.
Vi må ha modige markeds- og kommunikasjonssjefer i B2B For å oppnå lønnsom vekst må merkevaren og omdømmet styrkes, skriver Andreas Thue i Iteo.
Dette mener Inbound-gründeren om B2B-salg: En treårsplan er den viktigste nøkkelen – Det tar tid å bli kjent med kundene sine. Det hjelper ikke å bare ha skryt i en annonse og si «hei, stol på oss, vi er kjempeflinke!», sier Tor Magnus Kolflaath i Inbound.
Hjemmelegene doblet omsetningen under pandemien Selskapet satser nå stort på å selge sine tjenester til bedriftsmarkedet.
Norsk Bioenergi har inngått avtale med Tine: – Utslippene av CO2 vil reduseres betydelig Tine har som mål å kun bruke fossilfrie energikilder innen 2030.
Simon Nachtigall: – Jeg er lei av folk som kun snakker om salgsteknikker Etter mange år i bransjen, etterlyser Nactigall mer nyanserte salgstips.
Ayub blir ny Account Manager i GlobalConnect Ayub Abdi Kafi går fra salgskonsulent i Talkmore til Account Manager i GlobalConnect, og bytter beite fra B2C til B2B.
Rekordmåned for Dyreparkens B2B-avdeling: – Vi ser en ny trend Dyreparken i Kristiansands konferanse og event-avdeling opplevde salgsrekord i juni. Salgssjef Hege Larsen tror at avdelingens arbeid under pandemien har bidratt til dette.
Har du vurdert å lage en B2B-podkast? Da bør du få med deg disse tipsene Camilla Visjø oppfordrer bedrifter til å bruke podkast som et virkemiddel for å bygge merkevare.
JYSK sin B2B-avdeling setter milliardrekord Denne uken nådde JYSK totalt 1 milliard danske kroner i B2B-salg i inneværende regnskapsår.
Fire råd for å lykkes med B2B-salg «Salg, kundereiser og måten den moderne kunden tar beslutninger på har endret seg for alltid. Med dette kommer også store utfordringer, men også fantastiske muligheter», skriver Erik Holmen.
Ekspert: Dette kan B2B-ledere gjøre for å bedre salgskulturen i sitt selskap B2B-selskaper må bli mer opptatt av kundenes ønsker, mener Jennifer Ross i Forrester.
Amalie har jobbet som butikksjef – nå tar hun fatt på bedriftsmarkedet Den ferske salgskonsulenten tror erfaring fra privatmarkedet er en styrke.
Aleksa er lei av å måtte forsvare salgsjobben: – Det er nesten som man blir beskyldt for å gjøre noe galt Aleksa Radman (23) mener den etablerte kulturen for hvordan man diskuterer bransjen er utdatert.
Hvordan selge i sosiale medier? – Du får ikke nye venner om du bare snakker om deg selv Kristian Lohne Thomassen deler tips og trender du må vite om for å lykkes i sosiale medier.
Gorm mener man må tørre å la alle i bedriften være selgere – Alle ansatte i en bedrift bør være i stand til å betjene kunden, særlig de som jobber tettest på.
Slik kan B2B-bedriftene omstille seg: – Det finnes ingen «quick fix» her SALG24 tok en prat med tekstforfatter Bård Svendsen om det å bygge merkevare.
– Flere B2B-aktører anerkjenner at det å bygge merkevare er viktig Tina Rødahl tror mange B2B-bedrifter skjønner hvor viktig det er å skape en merkevare over tid for å øke salget. Samtidig mener hun at det fremdeles er en vei å gå.
Flere vil satse på denne formen for B2B-markedsføring i 2022 Ifølge en undersøkelse gjennomført av Content Marketing Institute (CMI) vil enda flere ta i bruk video i innholdsmarkedsføringen sin framover.
Derfor ønsker de et langsiktig samarbeid med sine kunder MarkedsPartner har lagt mye arbeid i å bli en allsidig samarbeidspartner for sine kunder. Slik skal de bistå på flere områder.