Rekordmåned for Dyreparkens B2B-avdeling: – Vi ser en ny trend Dyreparken i Kristiansands konferanse og event-avdeling opplevde salgsrekord i juni. Salgssjef Hege Larsen tror at avdelingens arbeid under pandemien har bidratt til dette.
Har du vurdert å lage en B2B-podkast? Da bør du få med deg disse tipsene Camilla Visjø oppfordrer bedrifter til å bruke podkast som et virkemiddel for å bygge merkevare.
JYSK sin B2B-avdeling setter milliardrekord Denne uken nådde JYSK totalt 1 milliard danske kroner i B2B-salg i inneværende regnskapsår.
Fire råd for å lykkes med B2B-salg «Salg, kundereiser og måten den moderne kunden tar beslutninger på har endret seg for alltid. Med dette kommer også store utfordringer, men også fantastiske muligheter», skriver Erik Holmen.
Ekspert: Dette kan B2B-ledere gjøre for å bedre salgskulturen i sitt selskap B2B-selskaper må bli mer opptatt av kundenes ønsker, mener Jennifer Ross i Forrester.
Amalie har jobbet som butikksjef – nå tar hun fatt på bedriftsmarkedet Den ferske salgskonsulenten tror erfaring fra privatmarkedet er en styrke.
Aleksa er lei av å måtte forsvare salgsjobben: – Det er nesten som man blir beskyldt for å gjøre noe galt Aleksa Radman (23) mener den etablerte kulturen for hvordan man diskuterer bransjen er utdatert.
Hvordan selge i sosiale medier? – Du får ikke nye venner om du bare snakker om deg selv Kristian Lohne Thomassen deler tips og trender du må vite om for å lykkes i sosiale medier.
Gorm mener man må tørre å la alle i bedriften være selgere – Alle ansatte i en bedrift bør være i stand til å betjene kunden, særlig de som jobber tettest på.
Slik kan B2B-bedriftene omstille seg: – Det finnes ingen «quick fix» her SALG24 tok en prat med tekstforfatter Bård Svendsen om det å bygge merkevare.
– Flere B2B-aktører anerkjenner at det å bygge merkevare er viktig Tina Rødahl tror mange B2B-bedrifter skjønner hvor viktig det er å skape en merkevare over tid for å øke salget. Samtidig mener hun at det fremdeles er en vei å gå.
Flere vil satse på denne formen for B2B-markedsføring i 2022 Ifølge en undersøkelse gjennomført av Content Marketing Institute (CMI) vil enda flere ta i bruk video i innholdsmarkedsføringen sin framover.
Derfor ønsker de et langsiktig samarbeid med sine kunder MarkedsPartner har lagt mye arbeid i å bli en allsidig samarbeidspartner for sine kunder. Slik skal de bistå på flere områder.
Hans-Petter langer ut mot norske B2B-bedrifter Hans-Petter Nygård-Hansen mener endringer må til for at norske bedrifter skal lykkes med sin B2B-markedsføring.
De har kunder i 19 ulike land. Slik skal de fortsette å vokse Adline er blitt et populært verktøy blant flere bedrifter. Nå skal de satse enda mer på å dele sin kunnskap om markedsføring.
– Mange undervurderer den enorme verdien av emosjonelt engasjement Kortsiktig tenking er en av flere gjentagende feil som bedrifter gjør i sin B2B-markedsføring, mener seniorrådgiver i Iteo.
Dette betyr mer enn noen gang innenfor B2B-salg Utviklingen gjennom pandemien viser at kunder i enda større grad ønsker seg salgsprosesser som er skreddersydd for deres virksomhet.
Denne statistikken kan være avgjørende for deg som selger Av og til kan det lønne seg å være litt «masete» i kontakt med en kunde.
Dette bør en god strategi for B2B-markedsføring inneholde Espen Skogheim Haugen i Iteo mener B2B-markedsføring skiller seg fra andre former for markedsføring på flere måter.
Stor B2B-undersøkelse: 30 prosent sier samarbeidet mellom salg og markedsføring er dårlig Hos mange B2B-selskaper mottar salgsavdelingen flere leads fra markedsavdelingen. Likevel sliter de med å oppnå resultatene de ønsker.
Undersøkelse: Dette gjør kundene mest fornøyd Programvareutvikleren Freshworks har utarbeidet en undersøkelse som viser hva kundene setter mest pris på i 2022.
Analytiker: Disse fem trendene bør B2B-ledere se opp for i 2022 Kundene har er større kontroll over salgsprosessen, mener hovedanalytiker i Forrester.
Slik har koronaviruset forandret B2B-salg for alltid Pandemien gjorde hverdagen til B2B-selgere enda mer digital. En rapport fra McKinsey & Company viser at dette nå er den nye normalen.
– Tillit er en av våre viktigste verdier i salgsprosessen Anders Rønning er salgsdirektør i Tripletex. En stor del av jobben innebærer å knytte kontakt med nye og små bedrifter.
Salgsteamet nådde skyhøye mål: Premien ble en tur til Dubai – Man må aldri glemme at det er de ansatte som leverer overskuddet, og som gjør den viktigste jobben – derfor er det ekstra gøy å kunne gi noe tilbake.
Dette mener Eivind er viktig for å nå ut til bedriftsmarkedet – Det at B2B-markedet er i endring, er ikke noe nytt. Markedet vil alltid være i endring, men det jeg særlig opplever nå, er at kjøperne endrer seg,
Jysk tjener milliarder på privatmarkedet – nå satser de stort på bedriftskunder B2B- manager, Ronen Bahar, tror Jysk har stort potensial når det gjelder satsingen på bedriftskunder.
Eivind ble headhuntet av konkurrenten: – tilbud jeg ikke kunne takke nei til Nå blir han Head of Sales B2B i ICE.