Elin Salte hadde mistet gnisten – så dukket det opp et jobbtilbud hun ikke kunne takke nei til.
Elin Salte hadde mistet gnisten – så dukket det opp et jobbtilbud hun ikke kunne takke nei til.

Elin Salte blir ny salgs- og markedssjef i Kverneland Energi

– Jeg skal bidra med all min kunnskap og erfaring slik at selskapet tar enda et steg videre hva gjelder det kommersielle.

Publisert

Elin Salte har jobbet i ulike roller innenfor salg og ledelse. 14. februar blir hun salgs- og markedssjef hos Kverneland Energi AS.

– Jeg begynte min profesjonelle salgskarriere i Nike Int., hvor jeg fikk lære salg og markedsføring av en av verdens beste på området. Det var rett etter endt utdannelse fra Handelsakademiet og diplomstudie innenfor markedskommunikasjon ved Norges Markedshøyskole. Etter at jeg fikk barn i 1998, har jeg jobbet med salg, ledelse og markedsføring i teknologibransjen, forteller Salte til SALG24.

Salte har lengst erfaring fra Atea hvor hun jobbet både som Key Account Manager, og Global account manager for Equinor. De siste to årene har hun jobbet for IT-selskapet Gapit, hvor hun blant annet har vært med på å etablere GapitSmart, både kommersielt og teknisk.

– Hvorfor ønsket du å bytte jobb?

Jeg mistet gnisten. Det er krevende å jobbe i et oppstartsselskap i en veldig tidlig fase, med få ansatte, hvor man på mange måter må gjøre «alt». Da jeg ble kontaktet om jobben som salgs- og markedssjef hos Kverneland Energi vekket den fort min interesse. Det å få jobbe med bærekraftige, fremtidsrettede løsninger sammen med den dedikerte gjengen som er der, var noe jeg hadde lyst til å være med på, svarer hun.

Salte forteller at hun nå går inn i en rolle hvor hun får brukt all erfaringen hun har fra før, og at hun vil kombinere det med jevnlig påfyll av ny kunnskap.

– Min erfaring er at det er viktig å se muligheter, og være løsningsorientert. Alt er mulig – det umulige tar bare litt lengre tid.

At ambisjonene i Kverneland Energi er store, mener hun gjør der ekstra spennende å tiltre stillingen. Selv har hun også satt seg noen mål for hva hun ønsker å oppnå.

– Vi har sammen sagt at målet er milliarden, og hva som må til for å nå det, er det mest målbare. Utenom det skal jeg bidra med all min kunnskap og erfaring slik at selskapet tar enda et steg videre hva gjelder det kommersielle. I tillegg skal jeg gjøre mitt beste for at kunder og samarbeidspartnere skal oppleve Kverneland Energi som et naturlig valg å gjøre forretninger med.

Powered by Labrador CMS