Eric Løe har store ambisjoner for Dagens Media.
Eric Løe har store ambisjoner for Dagens Media.

Eric er ny salgs- og markedssjef i Dagens Media

– Dagens Media er en «up and coming» kanal i annonsemarkedet.

Publisert

I oktober begynte Eric Løe som salgs- og markedssjef i Dagens Media, men interessen for salg og markedsføring startet allerede i barndommen.

– Da jeg var fem år, hadde jeg min egen salgsbod på Steinkjermartnan, hvor jeg solgte overprisede, lakkerte gipsfigurer til tilfeldig forbipasserende. I tillegg delte jeg ut flyers for min mors salong, forteller Løe til Salg24.

Femåringen ble eldre, og fikk etterhvert jobb hos Nokas, før han gikk over til å jobbe som salgstrener og lederutvikler i LADEGAARD, for deretter å bli forretningskonsulent i Nordic Management Institute.

– Hvorfor valgte du å bytte jobb?

– Jeg har alltid vært drevet av å skape resultater for begge parter. Gode produkter og tjenester som har stor verdi for kundene gir rom for gode, givende og langsiktige relasjoner. Dagens Media er en «up and coming» kanal i annonsemarkedet, og det synes jeg var spennende, sier han og legger til:

– Da muligheten åpnet seg for å da lede denne reisen, kjente jeg at motivasjonen var riktig plassert, og at alle de riktige lampene lyste, svarer han.

Løe forteller at hans evne til å sette kundens opplevelse og utbytte i førersete for hvordan han designer og gjennomfører tjenestene sine, er den viktigste egenskapen han tar med seg inn i den nye jobben.

– Jeg tror på samarbeid hvor alle er vinnere, rask omstillingsevne og at god arbeidsmoral fortsatt er nøkkelen til å lykkes med det man gjør. I Dagens Media kan jeg aktivt benytte disse egenskapene, samtidig som jeg får anledning til å høste av alle tidligere caser og prosjekter når jeg sammen med kundene våre setter sammen løsninger som gjør at de lykkes med sine mål.

– Hvilke ambisjoner har du for Dagens Media?

– Mitt mål er at Dagens Media skal være en kanal som alle markedsførere i Norge kjenner til og tar med i vurderingen når de skal legge mediestrategiene sine, sier Løe.

Powered by Labrador CMS