Fra venstre: strategisk kundesjef Tine Tobiassen, strategisk kundesjef Marius Bonnevie, salgskontroller Jakob Sandelin, head of content Svein Mellgren og salgssjef Lise Lillevold.
Fra venstre: strategisk kundesjef Tine Tobiassen, strategisk kundesjef Marius Bonnevie, salgskontroller Jakob Sandelin, head of content Svein Mellgren og salgssjef Lise Lillevold.

– Vi har alltid vært utfordreren, og vi er vant til å jobbe for pengene

Salgsteamet i Bauer Media tror posisjonen deres i markedet gjør dem ekstra godt rustet til å yte maksimalt.

Publisert Sist oppdatert

Gjengen i Bauer Medias kommersielle avdeling vet godt hvem og hvor de er i landskapet. Det er noe av det som gjør dem til et sammensveiset og hardtarbeidende salgsteam, mener de selv.

– Vi er en glad og munter gjeng som stoler på hverandre og er glad i hverandre. Vi har jobbet lenge sammen, og har det fint på jobb, sier Tobiassen.

– Vi har alltid vært utfordreren. «We try harder», pleier jeg å si. Jeg tror liksom vi løper litt lenger enn de vi konkurrerer mot. Vi er vant til å jobbe for pengene, sier Bonnevie.

Nye impulser

Lise Lillevold startet i jobben som salgssjef i Bauer Media den 1. september i år. Heaf of Content, Svein Mellgren, er glad for å nye og friske synspunkter inn i arbeidsmiljøet.

– Det er deilig å få inn litt energi utenfra, og at noen kommer inn. Lise har vært et veldig bra tilskudd her, sier Mellgren.

– Vi har vært her lenge, og nå er Lise kommet, som ser ting på litt andre måter enn oss. Man kan jo bli litt sånn at man sitter med skylappene på og bare driver med sitt. Nye folk stiller andre spørsmål og får en til å tenke litt annerledes, sier Bonnevie.

Lillevold skryter av sine nye medarbeidere.

– Teamet her er så erfarne. I dag var Tine og jeg ute og møtte broadcast-teamet til mediebyrået Red. De var veldig tydelige på at de var svært fornøyde med å jobbe med Tine og resten av selgerne her. Vi jobber for at kundene skal få de beste resultatene, og det ga de oss gode tilbakemeldinger på, sier Lillevold.

Teamet i Bauer Media har også noen tips til framtidens selgere.

– Ikke vær redd. Du får bare et nei, og det gjør ikke fysisk vondt, sier Lillevold.

– Finn ut hva den du selger til virkelig vil ha, og tilpass deg. Du har to ører og én munn. Still mange spørsmål og få dem til å svare ja på ting, legger Mellgren til.

Tilbake på kontoret

Nå er de begeistret over å være tilbake på kontoret sammen. Det er en helt annen hverdag enn tidligere gjennom pandemien, sier de.

– Det er fint å være tilbake og se folk. Jeg har sittet her en del, men uten de jeg jobber med. Så jeg har egentlig bare «outsourcet» hjemmekontoret, men vært like mye alene, sier strategisk kundesjef Marius Bonnevie.

– Den største forskjellen er vel at man tar på seg klær om morgenen, istedenfor å bare loffe rundt i slåbrok, legger Tine Tobiassen til.

– Det er også noe helt annet å komme hjem. På hjemmekontor gleder du deg bare til å dra ut etter jobb. Spesielt fredagene blir mye bedre når man kan komme hjem til helg, sier Mellgren.

– Jeg har savnet kaffepraten, hvor vi deler alle disse små tingene. Den er ikke lett å ha på hjemmekontor, avslutter Lillevold.

Powered by Labrador CMS