Ayub Abdi Kafi har slått salgsrekorder i Talkmore. Nå skal han bryne seg på bedriftsmarkedet.

Ayub blir ny Account Manager i GlobalConnect

Ayub Abdi Kafi går fra salgskonsulent i Talkmore til Account Manager i GlobalConnect, og bytter beite fra B2C til B2B.

Publisert

– Nå har jeg utviklet meg som en god selger innenfor B2C-bransjen. Nå er det neste målet å gjøre det godt innenfor B2B, sier Kafi.

Ifølge han selv ønsket han å bytte jobb for å utfordre og utvikle seg selv som selger.

– Er det en ting jeg har lovet meg selv, så er det å ikke bli for komfortabel – noe som er veldig enkelt når man har jobbet med det samme over en lengre periode. Jeg ønsker hele tiden å utvikle meg innenfor salg og rådgivning, og for å gjøre det er man nødt til å pushe seg selv og møte på motgang i ny og ne.

Kafi startet salgskarrieren for fem år siden som telefonselger på deltid. Deltidsjobben utviklet seg videre til å bli et yrke han virkelig brenner for.

– Det jeg liker aller best med å jobbe i salgsbransjen er å knekke koder, det å finne nye metoder som fungerer og som skaper resultater er alltid like gøy og givende for enhver selger.

Nå hopper han skip fra Talkmore, hvor han har vunnet priser for månedens, kvartalets og årets selger som salgskonsulent, til Account Manager i GlobalConnect. Med seg i sekken har han god lærdom og erfaringer fra callsenterbransjen.

– Under tiden min i Talkmore har jeg lært utrolig mye. Det hadde blitt et langt svar hvis jeg skulle ramse opp alt sammen, men en ting jeg kan nevne er å skreddersy produktet eller tjenesten din for hver kunde. Gjør det personlig. Ikke alle kunder har samme behov, uansett hvilken bransje man jobber i, sier han.

– Hva er dine ambisjoner i den nye jobben?

– Jeg ønsker å fortsette å levere gode resultater. Jeg vil si jeg er en vinnerskalle og ønsker å yte mitt aller beste i alle arenaer. Målet mitt er å utvikle meg enda mer innenfor salg, og lære fra dyktige ledere og kollegaer som allerede har mestret dette.

Powered by Labrador CMS