F.v Kathrine Raknerud, Nils Li og André Ness (bak) og på høyre side Monita Ness og Country Manager Dennis Højland Nyegaard og Miriam Eidesen (bak).

Clear Channel styrker kommersiell avdeling

Clear Channel har brukt sommeren til å ansette nye hoder som skal styrke selskapet ytterligere. Dette inkluderer ny salgssjef og Key Account Manager.

Publisert

– Utendørskanalen er inne i et svært sterkt år. Jeg er glad for at vi nå har fått flere svært kompetente nyansatte som vil bidra til å holde momentumet oppe og styrke vår posisjon i markedet, forteller Country Manager i Clear Channel, Dennis Højland Nyegaard.

To av de ferske hodene får plass i den norske ledergruppen. Nils Li kommer fra stillingen som salgssjef i Finn eiendom, og skal lede etableringsavdelingen i Norge. Nils skal bruke sin erfaring til å styrke selskapets posisjonering og ivareta relasjonen til kontraktspartnere.

– Jeg tror min bakgrunn fra både forretningsutvikling, inntektsoptimalisering og salg kan være med å bidra til at vi lykkes videre med å sikre gode, solide og lønnsomme avtaler som kundene våre vil ha og som selskapet kan kapitalisere på, forteller Nils.

Ved lederbordet vil også den ferske salgssjefen Kathrine Raknerud sitte. Hun kommer fra stillingen som salgssjef i tech-selskapet Elaway. Der har hun vært med på reisen fra en nyoppstartet bedrift til et etablert selskap. Nå ønsker hun å ta med seg erfaringene til et erfarent selskap og team.

– Dette var en mulighet jeg ikke kunne si nei til. I tillegg til å være en stor og viktig aktør i utendørssegmentet, er Clear Channel opptatt av å gi tilbake til samfunnet, det appellerte virkelig til meg. Det gir en ekstra dimensjon når pengene jeg skal bidra til å dra inn kommer så mange til nytte, sier Kathrine.

Fra byrå til kanal

Clear Channels ferskeste tilskudd er Miriam Eidesen. Hun ønsker å bruke sin kompetanse fra Wavemaker til å jobbe strategisk inn mot kunder og kampanjer i sin nye rolle som Key Account Manager.

– Utendørs er en viktig del av mediemiksen, som jeg har hatt mye med å gjøre i tidligere rolle. Jeg vil derfor gå inn i et selskap der jeg kan fortsette å bygge min kompetanse innenfor utendørsfaget, forteller Miriam.

Miriam har jobbet mye med Clear Channel i sin rolle i Wavemaker, og kjenner derfor godt til sin nye arbeidsgiver.

– Jeg vet at dette er en plass med høyt kompetansenivå og mye bra folk. Jeg liker det Clear Channel står for – både av sosiale verdier og deres ønske om å være nytenkende og utviklende for kanalen. Det gleder jeg meg til å bli en del av, sier Miriam.

Søskenpar bytter «utendørsfamilie»

Søskenparet André og Monita Ness bytter arbeidsgiver fra Ocean til Clear Channel. André i stillingen som grafisk designer og storesøsteren som Major Client Manager. Monita tar med seg spennende, internasjonal erfaring fra sine syv år i Ocean Outdoor London. Begge trives godt i kanalen, og gleder seg til utfordringene og mulighetene ved å jobbe for kanalens største aktør.

– Clear Channel har stor påvirkningskraft på det som skjer i markedet med tanke på både innovasjon og videreutvikling av både kampanjer og formater. I tillegg synes jeg Clear Channel bidrar til å utvikle kanalen og setter OOH på mediekartet, sier Monita.

Med mange års fartstid i utendørsbransjen, tar begge med viktig erfaring inn i sine nye jobber. Det siste året har etterspørselen etter Clear Channels kreative kampanjer skutt i været. Én av de viktigste oppgavene til André, som grafisk designer, blir å støtte det kreative teamet med å lage gode illustrasjoner og bidra med kreativ utforming.

– Clear Channel er den største utendørsaktøren i Norge, og som tidligere ansatt hos en konkurrent så har jeg alltid hatt dem på radaren som et spennende selskap. Så det å få mulighet til å lære hva som gjør Clear Channel så bra, og være en del av selskapets kompetente markedsavdeling, er et steg videre for min karriere, forteller André

Powered by Labrador CMS