Lene Bjørck går fra Tv 2 til Amedia.

Lene Bjørck blir markedsdirektør i Amedia: – En stjernesignering

Nå skal hun styrke markedsposisjonen til lokalaviskonsernet.

Publisert

Lene Bjørck kommer fra jobben som direktør for salgs og abonnement i TV 2. Hun har tidligere hatt ledende stillinger innen kommersiell utvikling, markedsføring og merkevarebygging i Sats, Get og Altibox.

I TV2 har hun siden 2018 ledet et miljø med i overkant av 20 medarbeidere, hvor hun også har hatt ansvar for flere av TV 2 sine digitale hovedsatsinger.

– I Lene får vi en erfaren og strategisk leder som har skapt resultater i flere abonnementsbaserte virksomheter. Med ekspertise innen markedsføring og merkevarebygging, samt erfaring med å utvikle digitale kundereiser, kommer hun til å styrke oss på flere områder som blir helt sentrale fremover. Dette er en stjernesignering for oss, sier konstituert konserndirektør for nyheter og abonnement, René Svendsen.

Bjørck går inn i rollen som forbrukermarkedsdirektør 2. mai.

– Amedia med Nettavisen og lokalavisenes dekning står sterkt og har en attraktiv posisjon i medie-Norge. Å samle kraften i dette, slik at enda flere oppdager og får glede av journalistikken, blir sentralt fremover. Dette blir spennende. Jeg ser frem til å bli kjent med folkene i Amedia, og til å ta fatt på oppgavene for å drive vekst og styrke markedsposisjonen ytterligere, sier Bjørck.

Powered by Labrador CMS