Santander, Allianz og Two skal samarbeide om betalingsløsning for B2B-markedet.

Går sammen for å utvikle betalingsløsning for B2B-bedrifter

Tre aktører utvikler en ny løsning for multinasjonale selskaper.

Publisert Sist oppdatert

Fintech-selskapet Two, banken Santander og forsikringsgiver Allianz Trade går sammen for å samarbeide om en ny «kjøp nå, betal senere-løsning» (BNPL) for multinasjonale selskaper.

De tre ønsker å tilby den første globale B2B BNPL-løsningen for store, multinasjonale foretak. Dette er det første partnerskapet i sitt slag. Selskapene har kombinert Allianz Trades erfaring innen kredittforsikring med Two's B2B BNPL-teknologi og Santander CIB’s kapasitet og ekspertise på skreddersydde løsninger for arbeidskapital og omsetning på over 300 milliarder euro.

Resultatet er en løsning som ifølge de tre aktørene vil forandre global B2B-handel på nett. Bedriftene får nå en «one-stop» løsning gjennom å tilby forretningskunder betalingsutsettelse direkte i kassen. Med en API-integrasjon drevet av Two, finansierer Santander CIB forskuddsbetalinger til selgere og kredittvilkår til kjøpere globalt, mens Allianz Trade beskytter hele verdikjeden og håndterer risikoen for uteblitte betalinger (for eksempel kredittrisiko). Bedriftene vil få global valutastøtte, noe som reduserer behovet for komplekse bedriftsmodeller med flere leverandører innen teknologi, kredittforsikring og kreditthåndtering. .

– Vi er veldig stolte av samarbeidet med Two og Santander CIB i å tilby en komplett kredittløsning for B2B-e-handel. Vår løsning vil bli distribuert over hele verden og har som mål å gi store bedrifter muligheten til å utvikle sin netthandel ved å tilby kreditt til både eksisterende og nye kunder, uten og bli utsatt for risikoen for uteblitt betaling, samtidig som de vil dra nytte av umiddelbare og garanterte betalinger. Det er en ferdig løsning som kombinerer det aller beste fra våre tre selskaper, den er enkel å sette opp og forbedrer både salgsinntekter og brukeropplevelse, sier François Burtin, global sjef for e-handel hos Allianz Trade, i en pressemelding.

– I Two er vi besatt av å levere smidige løsninger for bestilling og kjøp for B2B-kjøpere, samtidig som vi fjerner og automatiserer de operasjonelle prosessene for selgere. Det finnes ikke en «one size fits all», men med vårt produkt forenkles viktige steg i kjøpsreisen (som umiddelbar tilgang, bestilling, forsikring, fakturadistribusjon, betaling, avstemming), slik at selgerne kan fokusere på det de kan best, mens vi tar bort smertepunktene med frafall, binding av arbeidskapital, risiko og manuelt arbeid. Vi har globale ambisjoner, og bestemte oss for å utvide partnerskapet med Allianz Trade ved å inngå et samarbeid med Santander CIB, og kombinere to markedsledere innen forsikring og bank, å skape en unik og innovativ løsning viet til store selskaper, avslutter Stavros Tamvakakis, medgründer av Two.

Powered by Labrador CMS