Øverst fra venstre: Sindre Hellkås, Anniken Elvik, Siri Kristine Tønder Holen og Christian Berg er alle godt i gang med sine nye jobber i Aller Media.

Aller Media styrker salgsavdelingen med fire nye ansettelser

– Vi tror at mangfoldige og varierte team leverer enda sterkere resultater for våre annonsører.

Publisert

- I Aller Media satser vi stort for tiden. En del av denne satsningen gir oss også mulighet til å ansette flere i salgsavdelingen. Vi tror at mangfoldige og varierte team leverer enda sterkere resultater for våre annonsører, forteller Gøril Karlsen Thu, salgsdirektør i Aller Media, i en pressemelding.

Nå har salgsavdelingen fått tilskudd på fire nye kloke hoder, hvor de alle er i gang og godt rustet med mange års erfaring innenfor salg og media.

Anniken Elvik trer inn i rollen som Key account manager, og har mer enn 20 års erfaring innenfor både media og salg.

-Siden jeg har erfaring fra tradisjonelle massemedier som TV, radio og utendørs, så ønsker jeg å bruke den kompetansen for å styrke vår forståelse av de ulike mediekanalene og hvilken jobb de gjør for annonsørene og i en mediemiks, sier Elvik.

Hun ser fem til å jobbe i en utfordrerposisjon, hvor man må være på hugget, men hvor man også evner å være mer tilpasningsdyktig, og i enda større grad ha kunden i fokus enn det en markedsleder har.

– Dette innebærer ofte at man må jobbe mer kreativt og være flinkere til å finne muligheter der andre ser problemer, sier hun.

– Ulike perspektiver

Siri Kristine Tønder Holen tar med seg verdifull erfaring fra mediebransjen inn i rollen som Strategisk kundeansvarlig i Aller Media. Hun har tidligere vært innom andre storspillere, blant annet CAPA og VG.

-Min brede og lange erfaring i bransjen kommer godt til nytte i denne jobben. Jeg tror det er fint å ha jobbet med flere medier som har gitt meg ulike perspektiver på hva kundene trenger og hva jeg kan bidra med, poengterer Holen.

Enda en Strategisk kundeansvarlig på laget er Christian Berg, som jobber primært med FMCG og dagligvare.

-Dette er en del av bransjen hvor jeg trives godt. Det er stor konkurranse og man må være på hele tiden for å henge med i utviklingen, forteller Berg.

Han tar med seg erfaring fra både mediehuset Schibsted og fra reklamebyrå, hvor han de siste syv årene har jobbet som rådgiver i Very Agency.

– Analytisk forankring

Sindre Hellkås, inntar stillingen som Strategisk kundeansvarlig med hovedfokus på bil, teknologi og filmbransjen.

-Jeg liker å utfordre kunder til å gjøre nye ting, gjerne kreativt, men med en analytisk forankring, sier Hellkås.

Han kommer fra Clear Channel hvor han har jobbet med salg av utendørsreklame de siste fire årene. Nå er han klar for å styrke teamet i Aller Media.

Powered by Labrador CMS