Familiebedriften består av datter Martine Aakre, far Peter Aakre og lillebror Sondre Aakre.

Aalesund Protective Wear AS etablerer seg i Ålesund og henter inn flere hoder

– Å bygge et godt og kompetent arbeidsmiljø, hvor de ansatte trives og har det gøy blir avgjørende for vår vekststrategi.

Publisert

Aalesund Protective Wear AS består i dag av merkevarene Regatta, Strakofa, Aalesund Oljeklede og Blæst. Nå satser de videre, og forrige uke markerte de starten på en ny epoke med å åpne dørene til sitt nye hovedkontor i Ankerbygget sentralt i Ålesund.

– Å bygge et godt og kompetent arbeidsmiljø, hvor de ansatte trives og har det gøy blir avgjørende for vår vekststrategi, sier COO i selskapet, Martine Aakre.

I forbindelse med etableringen i nye lokaler har selskapet også gjennomgått organisatoriske endringer. Aakre har til nå fungert som Brand Manager for Blæst, mens broren Sondre Aakre har fungert som Brand Manager for Regatta, Strakofa og Aalesund Oljeklede.

Nå trer imidlertid søsknene inn i et delt ansvar for driften, der de begge får tittelen som Chief Operating Officer (COO), mens far Peter Aakre fortsetter som CEO.

– Jeg er veldig glad for å ha barna mine med på laget. Det har alltid vært opp til dem om de skulle komme tilbake til Ålesund og selskapet etter endte studier, eller satse på noe annet. Det er viktig med litt ungdommelig «drive» i businessen, og jeg kan vel si at en av hovedgrunnene til at vi nå etablerer oss i Ålesund er et sunt press fra Sondre og Martine, sier far.

I 2021 omsatte selskapet for 188 millioner kroner, i år er omsetningsmålet 220 millioner.

– Det har vært gjennomgående stabil vekst hos alle merkevarene de siste årene, men nå ønsker vi å skru opp tempoet noen hakk. Vi ser potensialet, og ønsker å satse, sier Sondre.

– Vi er heldige som er i en situasjon hvor vi kan investere i selskapet. En suksessfaktor har vært å ha kvalitet i alle ledd og sterke merkevarer. I en mellomstor bedrift tjener man på korte beslutningslinjer, som gjør at vi kan snu oss fort, sier Peter.

Satsingen krever ikke bare kapital, men også ressurser. To av de nyansatte i selskapet er Peter Nilssen Wilhelmsen og Sandra Thor Nordheim.

Nilssen Wilhelmsen går inn i rollen som prosjektkoordinator, og vil spille en vesentlig rolle når det kommer til digitalisering og utviklingsprosjekter.

Thor Nordheim tar med seg mye kunnskap om merkevarebygging og markedsføring, og tiltrer i rollen som Brand Communication Manager.

– Det er viktig for oss å få inn spesialkompetanse på ulike felt, og vi er utrolig glade for å ha både Peter og Sandra med på laget. Vi rigger oss for vekst, sier Sondre.

Powered by Labrador CMS