Fra venstre Ingar Midtbø, Thor Haaland, Martine Svendsen, Ida Høgheim, Kristoffer Miracco, Frank Petter Larsen og Gabriel Wictorsson.

Byrået jobber frivillig for å hjelpe fattige familier i Bergen: Salgssjefen oppfordrer flere til å bruke kompetansen for å hjelpe

Vi kan bruke kompetansen vår til å endre situasjon, skaffe oppmerksomhet rundt ulike vanskelige temaer, samt bidra til endring, sier salgssjefen i Markant.

Publisert

Det datadrevne medie- og kommunikasjonsbyrå Markant, som har kontor i Bergen, har det siste året engasjert seg stort for den frivillige organisasjonen Familiestøtten.

Salgssjef i Markant Martine Svendsen sier til Salg24 ar hun mener at flere selskaper bør gjøre det samme.

– Gode kommunikasjonsselskaper sitter med stor makt og vi i Markant oppfordrer flere til å hjelpe frivillige organisasjoner. Kommunikasjon er avgjørende for hvordan en bedrift eller en organisasjon fremstår og hvor synlig de blir. Formidlingsevne, en rød tråd og gjennomførelse vil derfor bidra til om en kommunikasjonsstrategi lykkes eller ikke, sier Svendsen, som også er PR og kommunikasjonsansvarlig i Familiestøtten.

Kan bidra med kompetanse

Samarbeidet mellom de to startet i høst med en innsamlingsaksjon, hvor de samlet inn over en halv million til vanskeligstilte familier.

–Salg, markedsføring og relasjonsbygging går hånd i hånd. Og det har vært veldig givende for oss å kunne bruke vår kompetanse til dette, sier Svendsen og legger til:

– Vi i kommunikasjonsbransjen kan bidra med kompetansen vår. For å få en endring, må vi bidra til å fortelle hvordan situasjoner er. Der mener jeg flere i vår bransje burde bidra mer til frivillige organisasjoner. Vi kan bruke kompetansen vår til å endre situasjon, skaffe oppmerksomhet rundt ulike vanskelige temaer, samt bidra til endring.

Skrev innlegg

Selskapet har hjulpet Familiestøtten i flere år med julegaver, men ønsker å gjøre noe annerledes i år.

– Vi ønsker å bruke kunnskapen vår til å hjelpe. Byråer som oss sitter på kompetanse som kan skape store forskjeller, sier fagansvarlig Kristoffer Miracco.

Svendsen har i tillegg skrevet et innlegg i Bergensavisen (BA) om hva barna som får gaver fra Familiestøtten ønsker seg. Innlegget har fått enorm spredning på Facebook, og fått nær 6000 likerklikk og blitt delt videre over 680 ganger.

– Norge er et av verdens rikeste land, samtidig som en økende andel familier ikke får endene til å møtes. Nå til jul møter vi foreldre som gruer seg til jul, fordi de verken har penger til julegaver eller julemat. Er det slik det skal være? Det er viktig å kaste lys over disse sakene. Skaffe oppmerksomhet til de som trenger de, sier Svendsen.

Powered by Labrador CMS