Ramon Andres Espinosa og Linda Marie Aas i LeadX.
Ramon Andres Espinosa og Linda Marie Aas i LeadX.

LeadX startet på nytt. Med to store avtaler skal de vokse videre

Ramon Andres Espinosa og Linda Marie Aas skal sørge for at LeadX blir en velkjent plattform i Norge.

Publisert

LeadX er en plattform for systematisering av leads. Som et tillegg til selskapers CRM-systemer skal den bidra til både nysalg og mersalg.

– Det som er unikt med LeadX er at vi digitaliserer prosesser som vanligvis ikke blir digitalisert. Du får et system som kartlegger kundemuligheter som ellers kunne blitt glemt eller satt på vent. Dette gir bedre muligheter til å følge opp eksisterende og mulige nye kunder, sier CEO i LeadX, Ramon Andres Espinosa, til SALG24.

Espinosa har jobbet med å få fart på LeadX siden sommeren i fjor. Da hadde en forrige ledelsen gått av, og selskapet måtte tenke nytt.

Norge og India

Etter å ha jobbet som CEO en stund ansatte han Linda Marie Aas. Hun har fått tittelen Head of Strategy & Business Development. Aas har blant annet en fortid som salgskonsulent, og har studert digitalisering og økonomi ved Høyskolen Kristiania.

– Det vi har bygd er en plattform som åpner opp en ny salgskanal for bedrifter via deres ansatte, partnere, relasjoner og nettverk. LeadX gjør det mulig for bedrifter å fange opp de verdifulle mulighetene som finnes i hele økosystemet deres. Poenget er å fylle salgsteamets pipeline med leads av kvalitet, og at dette samarbeidet synliggjøres og anerkjennes, sier Aas.

I Norge er de kun to ansatte så langt. Utviklingsteamet deres er stasjonert i India, der de er fire ansatte.

– Vi har tett kontakt med dem hver eneste dag. Det er et team som LeadX har jobbet med siden 2018, så relasjonene til India er godt etablert, sier Espinosa

To avtaler

Så langt har LeadX signert to omfattende avtaler med henholdsvis BDO og det italienske selskapet Sace Gruppo. I Norge samarbeider de også med Efficy og deres CRM-system, WebCRM.

– Vi fungerer godt som en plug-in til bedrifters CRM-system. Den nyeste integrasjonen vi har satt opp er til Efficys WebCRM. Samme integrasjon har vi også til Salesforce, Hubspot og Superoffice, sier Espinosa.

Planen er a samarbeidet med BDO også skal vokse videre.

– Vi startet med folk som jobber med regnskap for BDO i Oslo, som involverte litt under 200 brukere. Nå har vi inkludert Lillestrøm, Jessheim, Kongsvinger og Stor-Oslo. Målet er at hele BDO i Norge skal ta i bruk LeadX, sier Aas.

Powered by Labrador CMS