Aleksander Berg og Kristoffer Johansen.
Aleksander Berg (til venstre) og Kristoffer Johansen vil gjøre Goava til et velkjent navn for norske B2B-selgere.

Svenske Goava satser i Norge. Disse to skal nå ut til B2B-markedet

Kristoffer Johansen og Aleksander Berg har en stor oppgave foran seg. Det gir dem motivasjon.

Publisert

Selskapet Goava tilbyr et prospekteringsverktøy for selgere, og ble startet i Sverige i 2016.

Siden midten av 2022 har Kristoffer Johansen innehatt rollen som Country Manager for Goava i Norge. Oppgaven hans er i hovedsak å nå ut til norske B2B-bedrifter med plattformen de selger.

Med seg har han Sales Representative, Aleksander Berg.

– Det som trigget meg til å ta jobben var muligheten til å sette et fotavtrykk i det norske B2B-markedet. Jeg har jobbet mye med salg, og vet at det finnes forbedringspotensial i Norge, sier Johansen til SALG24.

Goava bistår selskaper på tre ulike måter. Først handler det om prospektering. Hvem er din kunde, og hvem bør du kontakte?

Deretter handler det om research. Hva har skjedd hos denne potensielle kunden den siste tiden?

I tillegg skal det gi fordeler for selgerne. Mye mer skal skje automatisk.

– Alt dette tar tid, og det er litt repetitivt arbeid. Mange innenfor salg sitter og river seg i håret fordi de må fylle inn alt selv i sitt CRM-system. Dette gir også muligheter for feil.

Lik satsing i Finland

I Sverige har Goava flere ansatte. I Finland sitter to personer, akkurat slik som i Norge.

– Jeg har mye kontakt med de som sitter i Stockholm. De hjelper til med vår egen prospektering, i tillegg til at vi hadde noen norske kunder fra før.

Om noen år håper Johansen at de har rundt ti ansatte i Norge.

– Vi har litt intern konkurranse med de i Finland, og det tror jeg er sunt. I tillegg ser vi til Sverige. Det er fint å ha noe å strekke seg etter.

Powered by Labrador CMS