Stein Dale i Venezu kan feire 350 millioner i total omsetning. Da blir det marsipankake på alle selgerne.

Feirer 350 millioner i omsetning:
– Markedet har skjønt at de ikke klarer seg uten kalde telefoner

Gründer av Venezu, Stein Dale, mener selskapene som skulle bli heldigitale har gått tilbake til å snakke med kundene sine.

Publisert Sist oppdatert

– Som en morsom gimmick har vi alltid Redbull-monday. Det gir oss energi. En gang i måneden spiste vi vafler, men det har vi sluttet med fordi vi ble så tjukk. En gang i kvartalet har vi pølsefest, og hver gang vi når 50 millioner i omsetning feirer vi med marsipankake.

Det forteller den fornøyde gründeren av Venezu, Stein Dale.

Selskapet han beskriver som en slags blanding mellom et markedsføringsbyrå og et callsenter har sammen med sine svenske kollegaer all grunn til å feire, når de nå har nådd en totalomsetning på 350 millioner kroner siden oppstart.

– Folk gleder seg masse til kake. Det er alltid gøy å nå et felles mål. Og dessuten var 2021 det beste året i Venezus historie. Alle de store firmaene som skulle bli heldigitale for 4–5 år siden har gått tilbake til å snakke med kundene sine, hevder Dale.

– Gjør det for å lure markedet

– Det er flere som spår kalde telefoners død om dagen. Du er uenig?

– Telefonen er så lite død. Vi jobber også med rekruttering og får jevnlig spørsmål om vi har noen gode selgere. De som sier de kun driver med Inbound marketing gjør det for å lure resten av markedet til å tro at det er den eneste måten. Ingen er mer hissig på å booke møter enn Hubspot, som vi for øvrig er partner med.

Gründeren er overbevist om at telefonsalg er langt fra historie, og mener de fleste er avhengig av det for å skaffe nye kunder.

– Det dukker opp så mange ulike callsentre der ute. Det er enda flere enn jeg kan huske å ha sett på begynnelsen av 2000-tallet, og det er en grunn til det.

Samtidig innrømmer han at Venezu selv benytter seg av Inbound marketing, og vil ikke utelukke verken det ene eller det andre om man skal lykkes med salg.

– Du skal drive med Inbound, men du må ringe også.

– Viktig å kjenne på gleden

Han kommer med tre enkle forklaringer på rekordåret 2021.

– Det er langsiktig arbeid hvor vi har tatt vår egen medisin og ringt mange kalde telefoner. Og viktigst av alt, har du flinke folk blir resultatene deretter. Dessuten har markedet som nevnt skjønt at de ikke kan klare seg uten at det ringes, sier han og avslutter:

– Jeg er veldig ydmyk og glad for at vi har nådd målet vi feirer i dag, men penger er en ting. Det viktigste er å kjenne på gleden av å få det til. Motiveres du kun av penger men ikke liker det du driver med, blir det vanskelig å lykkes.

Powered by Labrador CMS