Thomas Martinsen tror selgere kommer langt med å håndtere motgang.

Thomas er ny salgskonsulent hos Schibsted

– Jeg vil selvfølgelig bli en av de som leverer best.

Publisert

Thomas Martinsen startet salgskarrieren rett etter videregående. Nå forlater han sin stilling som salgsleder for Telenor Bredbånd Bedrift, for å bli salgskonsulent hos Schibsted Norge SMB.

– Jeg ønsket å bytte jobb for å ta det neste steget som selger. Jeg ville finne en salgsstilling i en ny bransje, med et produkt som krever en mer omfattende salgsprosess. Det er fordi jeg vil lære meg å selge større og mer tilpassede løsninger som gjør at jeg fortsetter å utvikle meg, sier Martinsen til SALG24.

Selv mener han den viktigste erfaringen han tar med seg er evnen til å håndtere motgang.

– Å ringe hundrevis av kunder som ikke har bedt om å bli ringt hver eneste dag, hvor et tydelig flertall sier «nei», er tøft uansett hvor sterk du er mentalt. Det tok meg lang tid å klare å håndtere motgang, men etter mye erfaring på telefonen skjønte jeg at det alltid går opp og ned i salgsbransjen.

Han tror nøkkelen er å møte opp hver dag og gjøre sitt aller beste, uten å henge seg for mye opp i dårlige resultater.

– Hvilke ambisjoner har du som salgskonsulent i Schibsted?

– Nå er jeg relativt ny i Schibsted, så jeg skal være så ydmyk å si at ambisjonen først og fremst er å etablere meg som en stabil selger på prosjektet. Deretter vil jeg selvfølgelig bli en av de som leverer best, og etter hvert kjenne på en lik mestring jeg har gjort i Loyalty, og forhåpentligvis enda større.

– Hva er det beste med å jobbe i salgsbransjen?

Jeg mener det beste med å jobbe i salgsbransjen er at du får betalt for å legge ned ekstra innsats og virkelig jobbe for målene dine. Ikke bare i form av penger, men også mestringsfølelse.

Powered by Labrador CMS