Per Christian Strand Teslo kan bli Norges beste medieselger to år på rad.
Per Christian Strand Teslo kan bli Norges beste medieselger to år på rad.

Han ble kåret til Norges beste medieselger i fjor – nå er han nominert igjen

– Fjorårets pris har gjort meg mer bevisst på å fortsette å fokusere på det som går igjen i jurybegrunnelsen.

Publisert Sist oppdatert

Kundedirektør i Snapchat, Per Christian Strand Teslo, har kunnet smykke seg med den gjeve tittelen, Norges beste medieselger, i et år. Nå er det mulighet for forlengelse av statusen.

– Det føles veldig bra. Det er kjekt å få en bekreftelse på at min tilnærming til jobben settes pris på av kundene, svarer Teslo.

For å vinne prisen, Årets beste medieselger, må man vise evne til å skille seg ut med faglig kompetanse, sette seg inn i kundens marked, finne løsninger som skaper verdi og styre salgsprosessen fra idè til gjennomføring, rapportering og evaluering.

Årets kåring finner sted under Mediekonferansen «Andre Boller», som avholdes på Gamle Museet i Oslo, 4. november.

– En veldig hyggelig bekreftelse

Teslo forteller at fjorårets seier har gjort at han har kommet i kontakt med enda flere i bransjen – både annonsører, andre medier og reklame- og mediebyråer.

– Fjorårets pris har gjort meg mer bevisst på å fortsette å fokusere på det som går igjen i jurybegrunnelsen. Det vil si overordnede ting som å ha et strategisk fundament i anbefalingene mine, og å være proaktiv til mer dagligdagse fokusområder som det å være serviceinnstilt, tilgjengelig og raskt til å svare kundene.

Han refererer til Snapchats egne kjerneverdier som handler om at de ansatte skal være smart, hyggelig og kreativ, og understreker at det er nettopp dette han prøver å etterleve i jobben sin.

På spørsmål om hva det betyr å bli nominert til denne prisen, svarer Teslo at det reint personlig er en veldig hyggelig bekreftelse på at folk setter pris på den jobben han gjør.

– I tillegg gjør det at folk i større grad legger merke til navnet mitt, som gir både hyggelige bekjentskaper, og skaper muligheter i en forholdsvis liten bransje.

– Hva vil du si er dine beste egenskaper som selger?

– Som medieselger har jeg stort fokus på løsninger og ideer som skaper effekt for kundene mine. Samtidig sørger jeg for å måle aktivitetene som gjøres på riktig måte. Jeg har fokus på ideer som går i tråd med, og som bygger oppunder det strategiske fokuset / konseptet til kundene, sier han.

– Proaktiv, rask og tilgjengelig

– Hva tror du er grunnen til at du blir nominert i år igjen?

– Jeg tror og håper det er mye av de samme årsakene som i fjor, hvor jeg ble beskrevet som proaktiv, rask, tilgjengelig – og at jeg kommer med råd og anbefalinger som bidrar til å skape verdi for kundene.

– Hva vil du si for å motivere unge selgere i bransjen?

– Jeg tror alle har godt av å tilbringe litt tid i salgsbransjen. Der lærer man mye om både det å håndtere interne og eksterne stakeholders, som er viktig erfaring uavhengig om du ønsker en karriere innenfor salg eller ikke, sier han og fortsetter:

– De andre rådene til ferske selgere må være å bruke tid på å sette seg inn i kunden sitt forretningsområde, ha forståelse for deres hverdag, og komme med råd og løsninger som gir verdi basert på den kunnskapen. Kombinerer man det med å være serviceinnstilt, tilgjengelig og rask, har man kommet en lang vei i salgsyrket.

Powered by Labrador CMS