Marit Rødevand sier selskapet har funnet sin «sweet spot» i markedet.
Marit Rødevand sier selskapet har funnet sin «sweet spot» i markedet.

Strise gikk fra én til fem millioner i omsetning på ett år

Gründer Marit Rødevand vil nå satse internasjonalt.

Publisert

Strise leverer kunnskap til sine kunder om dem de gjør forretninger med. Dette er data som inkluderer blant annet nyheter, finans, eierskapsstrukturer og offentlige meldinger – også kjent som Know Your Customer (KYC).

Etterspørselen etter slik data er økende, noe som har bidratt til at Strise har økt omsetningen fra cirka én million i 2020 til 4,9 millioner i 2021. Driftsresultatet ligger på minus 8,6 millioner i år, sammenlignet med minus 4,6 millioner i 2020, skriver Shifter.

Ifølge gründer Marit Rødevand har selskapet passert 10 millioner i årlige gjentagende inntekter (ARR).

– I kombinasjon med en markedsstrategi som fungerer veldig godt, har vi spisset produktet vårt for KYC mot banker og finansinstitusjoner. Her har vi funnet vår «sweet spot» i et gigant-marked der behovet for ny og bedre teknologi er prekært, sier Rødevand om veksten til Shifter.

Kundelisten inkluderer banker som Sparebank 1, Danske Bank, BN Bank og Sparebanken Vest.

Rødevand og Strise planlegger nå å utvide til utlandet.

– Nå skal vi skalere internasjonalt, men først på menyen står Sverige og Danmark. Dette blir en veldig spennende fase for Strise. Nå handler alt om å gjenta den suksessen vi har hatt i hjemmemarkedet vårt i resten av Norden.

Powered by Labrador CMS