Gründer og administrerende direktør Magnus Wester.

Safedrive spår rekordomsetning: Skal nå varsle om drivstoffpriser

Safedrive går mot historisk omsetning. Administrerende direktør, Magnus Wester, er overbevist om at de kommer til å passere 150 millioner kroner i år.

Publisert Sist oppdatert

Safedrives driftsinntekter har skutt i været siden 2019. Fra 2019 til 2020 økte de omsetningen fra 14 millioner til omtrent 52 millioner kroner, skriver Namdalsavisa. Selskapet, som ble etablert i 2016, tilbyr en trafikkalarm som varsler om farer og kontroller langs veibanen.

60 000 abonnenter

Regnskapstallene for 2021 er enda ikke tilgjengelige, men Wester har tidligere uttalt at de vil ende med en inntekt over 100 millioner for året. Ifølge han fortsetter veksten i år også, og sier de kommer til å klare «godt over» 150 millioner.

Siden Safedrive ble etablert har han hatt et mål om å nå 100 000 abonnementer i Norge, og han er overbevist om at de skal klare det i løpet av 2023. Tjenesten deres Safedrive Pro, som blant annet varsler om dyr, kontroller, fotobokser og andre hindringer langs veien, har for øyeblikket i overkant av 60 000 kunder som abonnerer.

Drivstoffvarsling

Til høsten skal selskapet lansere en ny tjeneste, som varsler om prisene på drivstoff.

– Vi har jobbet med å etablerer varsling på drivstoffpriser lenge. I og med at vi nå har fått så mange abonnementer, mener jeg vi burde være de første som klarer å sette en slik drivstoff-varsling ordentlig i system, sier Wester til Namdalsavisa.

Måten tjenesten vil fungere på er at kundene selv går inn og oppdaterer prisene etter besøk på bensinstasjoner. Slik kan resten av abonnentene se hvilken bensinstasjon som tilbyr billigst drivstoff. Målet for fremtiden er å tilby samme tjeneste for ladeprisen.

Tidspunktet for lanseringen av drivstoff-varsling er veldig beleilig, med tanke på dagens situasjon med høye priser. Wester sier dette er en ren tilfeldighet.

– Vi har som sagt jobbet med dette lenge, og vi hadde ikke sett for oss en drivstoffpriskrise som vi har i dag. Vi er på ingen måte glade for at prisene på drivstoff er så høye, men samtidig kunne ikke timinga for å lansere dette produktet ha vært bedre, sier han

Powered by Labrador CMS