Jørgen Degn Mikkelsen er nå Business Development Manager i Proserv.

Jørgen blir BDM i Proserv: – En god selger er en «servicehelt»

Jørgen Degn Mikkelsen har gått fra toppidrettsutøver til toppselger.

Publisert

Jørgen Degn Mikkelsen går fra selgerjobben i Bavaria Bryne til å bli Business Development Manager i Proserv. Med seg i sekken har han erfaringer fra salg, ledelse og gründervirksomhet.

Mikkelsen har også spilt innebandy på toppnivå og har en bronsemedalje fra VM i 1996.

– Erfaringen fra idretten kommer godt med i salgsyrket. I lagidrett er samhandling viktig. Det å bygge tillit, stå på for hverandre og gjøre hverandre bedre er gode nøkkelpunkter.

Ifølge Mikkelsen så beveger han seg nå inn i en ny bransje han ikke har vært del av før.

– Jeg ble litt tatt på senga når jeg fikk tilbud i Proserv. Etter gode samtaler så virker det som et spennende selskap med gode utviklingsmuligheter. Dette er en reise jeg mer enn gjerne ønsker å ta del i.

– Hva er dine ambisjoner i Proserv?

– Det er å få være med og påvirke og utvikle Proserv sammen med gode kollegaer, sørge for godt arbeidsmiljø og samarbeid på tvers av avdelinger, og rett og slett gjøre Proserv bedre. Så får veien videre peke seg selv ut.

Mikkelsen mener at det beste med salgsyrket er kontakten med mennesker.

– Du treffer så vanvittig mange forskjellige personligheter, og det er både kjekt og lærerikt å få ting til sammen kollegaer og kunder, sier han.

– Alle selgere får et «kick» når salget er gjort. Det dør aldri ut. Men det handler like mye om at en god selger er en «servicehelt». Du skal overgå kundens forventinger. En munn og to ører betyr at du skal høre etter dobbelt så mye som du prater. Det er lett å prate seg ut av ett salg hvis man ikke forstår hva kunden egentlig er på jakt etter.

Powered by Labrador CMS