Daglig leder i HS Media, Tor Arne Sandholt, ser lyst på fremtiden.

HS Media har passert 49 prosent av budsjettmålet for print-annonser i 2022

– Fortsetter salget på samme måten som i slutten av 2021 og starten på 2022, så er det meste mulig.

Publisert

HS Media kan rapportere om at 49 prosent av budsjettet på salg av print-annonser er inne etter snaue to uker av 2022. Totalt er det solgt annonser for over 46 millioner kroner.

Det totale printbudsjettet for 2022 er på 95 millioner kroner.

– Dette er en sterk økning fra 2021, med 5 prosentpoeng høyere enn på samme tidspunkt i fjor. Starten på 2022 har mildt sagt vært veldig bra, også for print. Flere print-medier har meldt om økte lesertall i løpet av 2021. Print står fremdeles veldig sterkt i Norge, ikke minst når det gjelder fagmediene, sier daglig leder hos HS Media, Tor Arne Sandholt, i en pressemelding.

I desember 2021 passerte HS Media totalt 2 milliarder kroner i omsetning siden oppstarten i 1992. Det tok dermed snaue 30 år å passere barrieren på to milliarder.

Sandholt ser heller ikke bort ifra at papirmediene hos HS Media vil passere 100 millioner korner i år.

– Fortsetter salget på samme måten som i slutten av 2021 og starten på 2022, så er det meste mulig.

I 2021 solgte annonseselskapet for totalt 122,5 millioner kroner, og det har vært en kontinuerlig vekst de siste fire årene, fra 105 millioner i 2018.

– Det er vel tidlig å konkludere med at vi setter ny omsetningsrekord på årsnivå totalt sett for 2022 allerede i januar måned, men det kunne knapt ha vært en sterkere start. Vi ser veldig lyst på 2022 når det gjelder reklamesalg på både digitale medier og papirmedier, sier Sandholt.

Powered by Labrador CMS