
SOL henter vekstsjef fra Schibsted
– Jeg har høye ambisjoner for produktene i Scandinavia Online og skal jobbe hardt for å oppnå resultater.
Henrik Victor Hansen blir ansvarlig for å skape ytterligere vekst for sol.no, skaffe nye medlemmer og partneravtaler for elbil24.no, og i tillegg skape nye inntekter og produkter på kode.no.
I Schibsted har Hansen jobbet med å lande strategiske samarbeidsavtaler med de fleste nettbutikkene i Norge. Han var også med på oppstarten av abonnementstjenesten Svosj, som var et angrep mot Amazon Prime i Norge.
– Jeg har høye ambisjoner for produktene i Scandinavia Online og skal jobbe hardt for å oppnå resultater. Det skal vi få til med samarbeid og felles mål, sier Hansen i en pressemelding.
Hansen skal lede et nyetablert vekst-team.
– Henrik har de rette holdningene. Han har en analytisk tilnærmingsmåte til salg og jeg ser frem til å benytte den tankegangen i produktuvikling og vekst fremover. Når man tenker stort, får man til noe stort, sier administrerende direktør i Scandinavia Online, Jan Thoresen.
Scandinavia Online driver i dag tre nettsteder og planlegger å starte og kjøpe flere. Selskapet er en del av mediehuset Aller Media.