Over 4500 bedrifter er betalende medlemmer og tar dermed sitt lovpålagte produsentansvar for emballasje hos Grønt Punkt Norge.

Skill AS styrker sin satsing på markedsteknologi

Grønt Punkt Norge har valgt Skill AS til å bistå i implementeringen av en ny plattform for kundesystemer, logistikk og markedsføring.

Publisert Sist oppdatert

Skill AS har inngått en avtale med Grønt Punkt Norge om leveranse av nye kjernesystemer til en verdi på over 15 millioner kroner.

– Dette er et utrolig spennende oppdrag for oss. Skill ser fram til å bistå Grønt Punkt Norge med å implementere en moderne dataplattform med riktige integrasjoner. Dette vil gi Grønt Punkt Norge muligheten til å sentralisere all sin data i en felles plattform som bidrar til at de vil kunne dele data på tvers av alle brukere, sier suksessansvarlig i Skill, Tom Pettersen, i en pressemelding.

Skill med sine 105 ansatte, leverer forretningsmessige løsninger på Microsoft sin plattform ved kontorer i Oslo og Sarpsborg.

Selskapet har blant annet Moss kommune, Viken, Innlandet, Innovasjon Norge, Felleskjøpet, Norconsult, Nille og Løvenskiold Handel AS (Maxbo) på kundelisten.

Dagens portefølje av systemer for håndtering av forretningskritiske prosesser behøver å moderniseres, for å møte kravene i markedet, sier CFO i Grønt Punkt Norge, Erik Torkildsen.

Han sier i pressemeldingen at Skill gjennom hele evalueringsprosessen har vist å ha den kompetansen de søker for å få en overgang fra deres fragmenterte IT-løsning med mange leverandører til en ny skybasert løsning med god sikkerhet og utviklingsmuligheter som gir dem en moderne dataplattform tilpasset fremtiden.

Powered by Labrador CMS