Klarna ønsker å bli en vekstpartner for sine nettbutikker.
Klarna ønsker å bli en vekstpartner for sine nettbutikker.

Klarna økte nettrafikken til egne kunder med 160 prosent i 2021

Det viser fersk global statistikk fra betalings- og shoppingløsningen.

Publisert

– Det viser med all mulig tydelighet at Klarna ikke lenger bare er en bank og en betalingsløsning, men en også en vekstpartner, sier Norgessjef i Klarna, Geir Østby i en pressemelding.

Betalingsløsningen har mer enn 147 millioner aktive brukere verden over.

Nå tilbyr de også markedsførings- og annonseløsninger som blant annet Comparison Shopping, en AI-basert annonsemotor, en virtuell shopping plattform og en influenser markedsføring- og måleplattform.

– Nettbutikkene bruker i dag mye penger på dyre markedsføringskanaler som Facebook og Google. Det vi nå ønsker er å tilby er et mer kostnadseffektivt alternativ til disse, sier Østby.

Klarna tilbyr også en shoppingapp, som har mer enn 45 millioner nedlastinger og 23 millioner aktive brukere globalt, hver måned.

Butikkene kan også øke trafikken til sine egne nettsider og få mer synlighet ved å bli synlig i Klarnas app- gjennom eget innhold, kampanjer eller tilbud.

– Vi vil bli enda mer attraktive blant butikkene ved å kunne tilby dem hjelp med helheten og bli en vekstpartner. Om vi tar vårt oppkjøp av Hero som er en løsning for liveshopping som bygger bro mellom netthandel og support fra butikker med blant annet videochat, vil dette bidra til enda bedre kundeopplevelser og salg for butikkene, mener han.

Powered by Labrador CMS