Erling Løken Andersen sammen med Malin Maarud og ny kommersiell leder i Journey Group, Petter Høie.
Erling Løken Andersen sammen med Malin Maarud og ny kommersiell leder i Journey Group, Petter Høie.

Journey Group henter ny kommersiell sjef fra Facebook

Petter Høie blir kommersiell sjef i det Oslo- og Stockholmbaserte digitalbyrået Journey Group.

Publisert Sist oppdatert

Petter Høie begynte sin karriere i Scandinavian Online, før han gikk til TV 2 Nettavisen tidlig på 2000-tallet. Deretter ble han ansatt som kundeansvarlig for Facebook sine norske annonsører, og har siden den gang fylt flere ulike roller i løpet av sine elleve år i selskapet.

Det siste året har han jobbet som Senior Account Executive i Marketer Technologies, og nå melder han overgang til digitalbyrået Journey Group.

– Jeg kjenner Petter Høie siden han jobbet i TV 2 Nettavisen i 2007. Siden har han slått seg opp iblant annet Facebook. Vi merker at det skal bli godt å få ham «hjem» igjen. Hos Journey får han jobbe med det han kan aller best – som er å bistå norske brands og annonsører i den digitale transformasjonen. Det innebærer strategisk rådgivning innen SEO, SEM, digital markedsføring, kundereise, utvikling av web- og e-handelsløsninger samt mye mer, sier Journey Groups norske grunnlegger og CEO, Erling Løken Andersen i en pressemelding.

Journey Group ble skapt gjennom fusjonen mellom det norske digitalbyrået Omega Group og svenske Raw Digital i fjor høst.

Selskapet teller nå cirka 55 ansatte i Oslo og Stockholm, og hadde i 2021 en samlet byråinntekt på nærmere 72 millioner svenske kroner.

– Det var vel egentlig Erling, indirekte, sin skyld at jeg tilbake i 2009 fikk jobben i Facebook. Da hadde jeg gleden av og bidra til den kommersielle utviklingen for Biip.no som Key Account Manager. Siden den gang har jeg fulgt med Erling sine bedrifter i øyekroken og har stor respekt for det han har oppnådd og utviklet de siste årene. Jeg er utrolig glad for denne muligheten og ser virkelig fram til å komme i gang med mye av det mitt hjerte brenner for, nemlig digital merkevareutvikling og markedsføring, sier Høie.

Høie ble i fjor tildelt INMAs ærespris for hans viktige rolle i internettmarkedsføringens første epoke i Norge. Ved tildelingen trakk juryen blant annet fram at han har vært en pådriver og forståelsesbygger hos mange av de største norske og nordiske annonsørene.

Nå trer han inn i den nordiske ledergruppen sammen med Malin Maarud, COO, med særlig ansvar for kommersiell utvikling av den norske og svenske virksomheten.

Powered by Labrador CMS