Erik Holmen jobber som daglig leder i GettAccept AS.

Erik Holmen: – De fleste salgsprosesser er i dag utdaterte

GetAccept vil endre måten man gjør b2b-salg og forretninger på i en digital verden.

Publisert

– Pandemien har akselerert den digitale transformasjonen mye raskere enn forventet, noe som har drevet behovet for innovative B2B -salgsverktøy som forbedrer kvaliteten på den digitale kjøper- og selgerinteraksjonen, sier daglig leder I GetAccept, Erik Holmen.

– Salg har endret seg betraktelig

Holmen mener at implementering av et Digital Salesroom (DSR)-verktøy, replikerer evnen til digitale møter på en personlig måte for å bygge tillit og engasjement med flere interessenter online i sanntid.

– DSR -løsninger fjerner friksjon i både salgs- og kjøpsprosessen, og lar selgere effektivisere sine tilbud ved å ha all informasjon som er relevant for avtalen på ett og samme sted, sier han.

GetAccept tilbyr datadrevne kommunikasjonsfunksjoner, og spådde allerede i 2015, at b2b-salget ville flyttes til digitale flater i løpet av kort tid.

Ifølge Gartner vil 80 prosent av B2B-salgsinteraksjoner mellom leverandører og kjøpere skje i digitale kanaler innen 2025.

– Salg og måten man gjør forretninger på har endret seg betraktelig de siste årene og det samme gjelder kjøperens atferd og preferanser for digitale selvbetjeningsalternativer, og løsninger.

Holmen opplever at det er stor etterspørsel i markedet etter digitale løsninger som kan bidra til å gjøre salgsprosessen mer effektiv og digitalt, men likevel personlig, med fokus på kundeopplevelsen.

Nye vaner og atferd

– Vi mener at de selskapene som leverer den beste digitale kunde – og kjøpsopplevelsen digitalt, men på en personlig måte, er de som kommer til å være i forkant av sine konkurrenter og bli vinnere de kommende årene. Dette er noe som både globale forsknings- og rådgivende selskaper som Gartner og McKinsey viser i sine studier.

Holmen hevder at den beste kundeopplevelsen vinner uavhengig av pris eller produkt.

– De fleste salgsprosesser er i dag utdaterte, og mangler fokus på kundens kjøps- og beslutningsprosess. Dette er og blir helt feil. Man må bruke data og innsikt for å være relevant og forstå den moderne kjøpers nye vaner og atferd.

Powered by Labrador CMS