Petter Wærsten deler utfordringene og motivasjonsfaktorene han opplever som slagsdirektør.
Petter Wærsten deler utfordringene og motivasjonsfaktorene han opplever som slagsdirektør.

#direktør-praten

– De fleste som jobber med salg er positive og fremoverlente mennesker

Petter Wærsten har 20 års erfaring fra salgsbransjen. I dag er han salgsdirektør i Salmon Brands.

Publisert

I «Direktørpraten» stiller Salg24 en rekke direktører i salgsbransjen spørsmål om hvilke utfordringer de møter i arbeidshverdagen, ansvaret det innebærer å være direktør, og hva som skaper motivasjon.

Neste ut er salgsdirektør i Salmon Brands, Petter Wærsten.

– Hvor jobber du?

– Jeg jobber i dag som salgsdirektør i Salmon Brands med ansvar for alt av salg i Norge, noe jeg har gjort de siste 3-4 årene. Salmon Brands har ansvaret for markedsføring og salg av Salma.

– Fortell om din tidligere erfaring.

– Jeg har jobbet cirka 20 år innenfor dagligvarebransjen med stillinger innenfor økonomi, markedsføring og salg, og i selskaper som Mills og Ringnes/Carlsberg. De siste 12-13 årene med salg. Jeg har hatt roller som Key Account Manager i Mills med både Coop og NorgesGruppen som kunder, før jeg fikk muligheten til å ta totalansvaret for salg i Norge i Salmon Brands. En mulighet jeg ikke kunne si nei til, og som jeg utvikles i hver dag og trives godt i.

– Hvilket ansvar har du som salgsdirektør?

– I dag har jeg ansvaret for all dialog med dagligvarekjedene i Norge. I tillegg har jeg to dyktige ledere som jeg jobber tett sammen med, som har hovedansvaret for henholdsvis det ytre salgsapparatet og vårt kundesenter.

– Hva er det mest krevende i din jobb?

– Det mest krevende i min jobb er å finne løsninger med kjedene som er gode for hele verdikjeden, og som sikrer gode avtaler og Salmas brede tilstedeværelse i butikkene.

– Heldigvis jobber jeg sammen med mange dyktig kollegaer som bidrar til å videreutvikle Salma som merkevare, og som kontinuerlig jobber med å sikre at forbrukerne foretrekker oss, ved å innovere og tilby nye, spennende og bærekraftige produkter. Her er alle de nye Salma-burgerne et veldig godt eksempel. De har virkelig slått an!

– Hva motiverer deg på jobb?

Det som motiverer meg er selvfølgelig å nå selskapets overordnede mål, og spesifikt salgsorganisasjonen sine egne målsetninger. Vi har hatt en god reise sammen med kjedene siden jeg begynte, noe som selvfølgelig er gøy, og som jeg er stolt over. I tillegg ser jeg frem til å fortsette det gode arbeidet sammen med resten av gjengen for å sikre at Salma som merkevare vokser enda mer!

– Hva er det mest inspirerende salgsmøtet du har vært på? Hvorfor?

– Jeg har vært på mange inspirerende salgsmøter. Vet ikke om jeg klarer å peke ut ett.

– De fleste som jobber med salg er positive og fremoverlente mennesker som vil noe, og det er generelt gøy og inspirerende å jobbe med. Vi har i dag et fantastisk bra salgsteam i Salma.

Powered by Labrador CMS