Markedssjef i Dintero Kaja M. Amundsen Tenfjord, sammen med salgssjef Magnus Gleditsch.

Dintero sørger for at salg og marked går hånd i hånd

– Vi ser at dette virkelig har betalt seg.

Publisert

2021 var et tøft år for mange. Med hjemmekontor og mangel på fysiske møter, så salgssjef Magnus Gleditsch utfordringen med å holde tempoet oppe.

Bekymringene slapp imidlertid da teamet leverte over forventet, og Dintero fikk en vekst på tre ganger inntekten sammenlignet med fjoråret.

– Vårt mål er å kunne gi våre kunder og partnere god oppfølging, og dermed bygge et salgsteam som tenker langsiktig og har kunden i fokus. Vi ser at dette virkelig har betalt seg, sier Gleditsch i en pressemelding.

Dintero er et fin-tech selskap som leverer betalingsløsninger til blant annet nettbutikker, QR-koder, markedsplasser og plattformer.

Han opplyser om at de har jobbet raskt under pandemien for å kunne tilby nye løsninger for blant annet restaurantbransjen og bestilling via QR-kode, og at de kontinuerlig jobber med å forbedre onboarding for nye merchants, slik at man kommer raskt i gang med online salg.

Samtidig som pandemien herjet ansatte Dintero Kaja M. Amundsen Tenfjord, som ny markedssjef. Selskapet så at de trengte et markedshode for å bygge mer kjennskap til merkevaren, samtidig som de skiftet fokus til inbound leads.

– Når selskapet ser verdien av å bygge en merkevare over tid, og dermed øke salg, var det enkelt å takke ja til jobben. Gledisch og teamet hans er enormt dyktige til å skape tillit hos kunden, og dette vil fortsatt være et stort fokus når vi bygger merkevaren; å kunne vise til meget god kundesupport og oppfølging, sier Tenfjord.

I Q1 ble Dintero Checkout lansert i Sverige, og selv om trykket på markedsføring ikke startet før på slutten av året, er nesten 10 prosent av volumet fra svenske kunder i dag.

– Vi ser fram til å lansere flere nye tjenester i året som kommer. Med et større fokus på kjennskapsbygging er vi godt rustet til økning både i Norge og Sverige, mener Gledisch.

Powered by Labrador CMS