Line Drolsum går inn som daglig leder og strategisk rådgiver. Maia Håland går inn i rollen som markedssjef, innholdsekspert og strategisk rådgiver i Digitalfeet.
Line Drolsum går inn som daglig leder og strategisk rådgiver. Maia Håland går inn i rollen som markedssjef, innholdsekspert og strategisk rådgiver i Digitalfeet.

Gasellebedriften Contenting AS rebrandes til Digitalfeet – skalerer opp ambisjonene

Digitalfeet AS, som tidligere het Contenting AS har hatt en stødig vekst de siste årene.

Publisert

Byrået ble Gaselle i 2020 og 2021, og opplevde en vekst på 172 prosent de siste tre årene. Omsetningen har økt med 1,23 millioner kroner i samme periode.

Nå rebrandes selskapet samtidig som konseptet skal løftes og teamet styrkes.

– Jeg mener Line Drolsum har vært en av drivkreftene bak å bygge markedsposisjonen Visma har tatt som et av Europas ledende IT-selskap. Så jeg er beæret over å kunne gi over lederansvaret til henne, sier Maia Håland, tidligere daglig leder og gründer i en pressemelding.

Abonnementsbasert

Drolsum, kommer fra rollen som Director of Corporate Marketing i Visma, og har de siste 23 årene jobbet som fanebærer for digital og innovativ markedsføring i selskapet. Hun går nå inn som daglig leder og strategisk rådgiver i Digitalfeet.

Håland går inn i rollen som markedssjef, innholdsekspert og strategisk rådgiver. Og sammen med Drolsum og kommende CTO, som er på plass fra 1. februar neste år, skal alle jobbe strategisk ut mot kunder.

Målet er å gi mindre markedsavdelinger mulighet til å kunne jobbe helhetlig og innovativt med markedsføring. Forretningsmodellen er abonnementsbasert, slik at man abonnerer på et timeantall som passer behovet, og får tilgang til hele det strategiske og operative teamet, i de timene man trenger.

– Selv små bedrifter trenger nå et «tolvmannsband» for å kunne jobbe innovativt med markedsføring, men de har ikke nødvendigvis behov for alle rollene fulltid. Gjennom Digitalfeet får de rollene de trenger i de timene de trenger dem, sier Drolsum.

– Strategiske muskler

Dette er ikke tenkt i stedet for egen markedsavdeling, men for å styrke markedsføreren eller markedsavdelingen som allerede er der, med sparring, mentorering og operative ressurser.

– Markedsføring blir stadig viktigere for forretningsutvikling og lønnsomhet. Målet er å gi markedsføreren sterkere strategiske muskler og flere digitale føtter, slik at hun eller han kan skape og dokumentere resultater for bedriften sin.

Digitalfeet har i tillegg 18 operative markedseksperter, alt fra webutviklere, designere, annonsespesialister, analytikere med mer.

Powered by Labrador CMS