Gründerne: F.v. Partner og CEO, Dennis Aasterud Pedersen, sammen med Partner og Growth Advisor, Stian Jarnbjo.

SD Media har blitt ECIT Marketing og utvider på eiersiden: – En solid signering

Fra kontoret på Skjetten hjelper ECIT Marketing selskaper med å skape vekst gjennom digitale kundereiser og konverteringsmaskiner.

Publisert

Dette har resultert i vekst for det som nå er et av Romerikes største markedsføringsbyråer, skriver ECIT selv i en pressemelding.

Børsnoterte ECIT har vært på eiersiden fra oppstarten i 2019. De eier fortsatt 50,1 % av vekstselskapet, som frem til i fjor sommer het SD Media. I 2023 kommer også Sondre Kvipt inn på eiersiden. Dette er daglig leder, Dennis Aasterud Pedersen, svært fornøyd med.

– Sondre er en solid signering. Han kom inn dørene i sommer, og har med seg mye kompetanse, sier Pedersen i pressemeldingen.

Som relativt nyutdannet jobbet Kvipt seg opp fra jobben som forretningsutvikler til å bli Markedssjef for Aspiro Søk og SMS Opplysningene 2100 og 1985. Derfra gikk veien videre til streaming-tjenesten WIMP og til slutt rollen som Online Marketing Manager for TIDAL.

– Han hoppet rett inn i rollen som Markedsdirektør i Autogear, hvor han var i 6 år før vi fikk tak i ham. Det som er spesielt, er at han vært operativ i snart 20 år. Det er få nordmenn i vår bransje som har jobbet «nedi purra» i nesten to tiår, slik han har, sier Pedersen.

Omsetningsvekst

Pedersen er svært fornøyd med 2022.

– Det ble litt skriverier da vi i fjor våres gikk ut og sa at vi skulle mer enn firedoble omsetningen fra 7 til 30 millioner. Vi signerte et par store kontoer i Q3, som resulterte i at vi overgikk det. Til slutt klokket vi ut på i overkant av 35 millioner.

På kundelisten har selskapet merkevarer som underholdningsappen Bookd, Talent Management Systemet Grade, helsekostkonsernene Vision Healthcare og Helsegruppen, styreportal-leverandøren Orgbrain og klesmerket Moods of Norway.

Investerer i norskutviklet teknologi

Helt på tampen av 2022, gikk ECIT Marketing inn på eiersiden i Adline Professional. Adline er et software-selskap som utvikler markedsføringsteknologi (Martech) for SMB-markedet. For Adline er det det internasjonale markedet som er mest interessant, selv om de etter hvert begynner å få et okei antall kunder, også i hjemlandet.

Om investeringen sier Pedersen følgende:

– Adline er en spennende investering, med svært interessant teknologi. Brukergrensesnittet er godt tilpasset SMB-markedet. Bak det enkle designet ligger det en kraftig motor som gjennom bruk av AI sørger for at de minste kontoene skal få bedre resultater av annonseringen på Google, Facebook, Instagram. I Roadmap ligger også integrasjoner til Youtube, LinkedIn og TikTok, som var blant de hyppigst forespurte integrasjonene i USA- lanseringen gjennom AppSumo i høst.

Powered by Labrador CMS