David blir Account Manager i ODEON Kino
David Nilsson har vært med på etableringen og åpningen av ODEON Kinos flaggskip, ODEON Oslo, som bar og event-ansvarlig. Nå tar han steget videre og blir Account Manager.
Nilsson fikk jobben som bar og event-ansvarlig rett etter endt skolegang. Allerede her fikk han erfaring med å jobbe mot bedriftsmarkedet ved å arrangere konferanser og en rekke lanseringer for blant annet TV-serier, artister og biler.
Når Nilsson fikk tilbudet om stillingen som Account Manager i ODEON var det ikke tvil om å takke ja til jobben.
– Å skape unike opplevelser er noe jeg har «passion» for, og det er noe magisk med kino. Å kunne være med på videreutviklingen i skjæringspunktet mellom kultur, uteliv og næring i fremtiden – det ble jeg bare nødt til å være med på, sier han.
Nilsson tror erfaringene fra bar og event vil komme godt med nå som han blir Account Manager.
– Jeg har jobbet med hele verdikjeden i arrangementsplanlegging. Fra prosjektering, booking og salg, til drift og gjennomføring av en rekke arrangementer i ulike former og størrelser. Jeg er allerede godt kjent med produktene, og opptatt av å sikre både kvalitet og service i prosessen.
Ifølge Nilsson har han en ambisjon om å utfordre tradisjonell bruk av kinolerretet.
– Jeg ønsker å utnytte potensialet som ligger i å bruke lyd og bilde til formidlingen av et budskap, og bruke dette for å skape merverdi for kundenes budskap, merkevare eller produkt. Jeg ønsker rett og slett å bruke kino til å skape magiske øyeblikk, både med eller uten spillefilm på lerretet.
– Hva er det beste med salgsyrket?
– Jeg er glad i en god utfordring og løse problemer. Man møter utrolig mange mennesker, man blir kjent med mange bransjer og organisasjoner, og jeg trives i en dynamisk hverdag. Det å samarbeide og jobbe for å oppnå fornøyde kunder er utrolig gøy og givende!