Daniel Garrido Thunestvedt vant Årets case 2021 i Schibsted.
Daniel Garrido Thunestvedt vant Årets case 2021 i Schibsted.

Daniel stakk av med gjev pris i Schibsted: – Utrolig gøy

– Veldig bra jobbet av selger.

Publisert

I annonsesalg i Schibsted Marketing arrangeres «Kvartalets case» fire ganger i året.

For første gang ble det for 2021 arrangert en egen kåring blant de fire nasjonale vinneren fra hvert kvartal, og i den anledning er det Daniel Garrido Thunestvedt, som kan smykke seg med prisen «Årets case» 2021.

– Det var utrolig gøy å vinne denne prisen. Det er mange dyktige folk i Schibsted, og vi har høy kundekontakt med store merkevarer i Norge, så det er kult når man klarer å skille seg ut i en såpass tøff konkurranse, sier Garrido Thunestvedt til SALG24.

Konkurransen går ut på at selgerne presenterer et utvalgt kundecase fra sist kvartal, med fokus på følgende parametere: Forståelse av kundens utfordring, salgsprosessen, målbare KPI'er, dokumentasjon av effekt, hva man har lært, og eventuelt hva man kunne gjort annerledes.

Det var vinnerens innsats med kunden Frende Forsikring som førte ham helt til topps i konkurransen.

– Hva er hensikten med denne konkurransen?

– Først og fremst er dette en fantastisk arena for å utvikle seg og dele kompetanse på tvers av avdelingene våre, slik at man får innsikt i hvordan kollegaer jobber. Det er mye læring i dette, og i tillegg stats å få stå på en scene og fortelle om det man jobber med, sier salgsdirektør for, Schibsted Marketing Services, Kyst, Stavanger og Bergen, Gunnar Nilsen.

I juryens begrunnelse av kåringen «Årets case» 2021, skriver de blant annet:

Fremgangsmåten som dette caset bygger på krever at selger virkelig har satt seg inn i produktet, data og personvern. Bruken av innsikt, samarbeid med kunden, kompetansen og forståelsen i et av de aller første casene med bruk av Schibsted Match, viser enestående forståelse av kundens og Schibsteds data. I tillegg skaper dette utrolige resultater for kundene og er starten på en helt ny tidsepoke i Schibsted og medienorge.

Selger utfordrer kunde på elegant måte, og gjør dermed et stykke arbeid som vil bidra til å gjøre rapporteringen vår mer solid, samtidig som vi ufarliggjør hodepinen Google Analytics. Dette er et viktig signal fra en stor aktør som Schibsted. Veldig bra jobbet av selger.

Disse har sittet i juryen for «Årets case»:

  • Andre Walle - Annonsedirektør Christian Haneborg - Kommersiell direktør
  • Ruben Sørgård - Kommersiell Direktør
  • Winnie Aslaksen - Competence Development Manager
  • Cecilie Eriksrud - Sales and Brand Development Director SMS Norge
  • Bjørn Torgersen - Salgsdirektør
Powered by Labrador CMS