CEO og gründer av Dintero, Daro Navaratnam, sammen med Growth Manager Magnus Gleditsch.
CEO og gründer av Dintero, Daro Navaratnam, sammen med Growth Manager Magnus Gleditsch.

Dintero satser på B2B-betalinger

Nå kan nettbutikker og butikker tilby faktura som et betalingsvalg.

Publisert

Dintero øker nå fokuset på B2B-betalinger. Hittil har selskapets kunder i hovedsak vært bedrifter som driver med B2C-salg på nett, men stadig flere har begynt å etterspørre checkout-løsninger som inkluderer handel mellom bedrifter.

Standardløsningen til Dintero, består av Vipps, kortbetalinger fra Visa og MasterCard gjennom kortinnløseren Swedbank Pay, og faktura samt «kjøp nå, betal senere»-løsninger gjennom Walley.

Sistnevnte var fram til i fjor høst betalingsdelen i Collector Bank, men er nå blitt til et eget selskap.

– Vi har mange alternativer om kunden ønsker det. Men vi skal ikke støtte alt som finnes, det er viktig at vi har riktig kunnskap og kan supportere betalingsmetodene vi har tilgjengelig, sier CEO i Dintero, Daro Navaratnam, i en pressemelding.

Dintero tar tilbakemeldingene fra bedriftene og lanserer nå mulighet for B2B- faktura. Nå kan nettbutikker og butikker tilby faktura som et betalingsvalg. Det lar bedrifter kjøpe på faktura istedenfor for at ansatte betaler med private kort og har utlegg.

Samarbeidet med Walley muliggjør dette. Nettbutikker og butikker vil da få utbetalt pengene, selv om bedriften som kjøper ikke har betalt sin faktura. Det betyr at nettbutikker slipper å bruke tid på purringer hvis en bedrift ikke betaler. Dette vil Walley ta seg av.

– Samarbeidet med Walley gjør at vi kan kjøpe fakturaen og betale ut pengene uken etter, til en kostnad på rundt 2,5 prosent av kjøpesummen. Det mener vi er et nivå som gjør det lettere å tørre å teste for dem som ikke har drevet med B2B-salg, sier Growth Manager, Magnus Gleditsch.

Powered by Labrador CMS