B2B-bedrifter får mer ut av TikTok enn B2C-bedrifter, ifølge HubSpot.

HubSpot-rapport: Flere B2B-selskaper vil komme seg på TikTok

Programvareutvikleren HubSpot spår at flere B2B-selskaper vil dukke opp på TikTok framover.

Publisert Sist oppdatert

TikTok blir en stadig større plattform, også for B2B-markedsføring. Det melder HubSpot i en rapport som ser tilbake på året 2022.

Rapporten er basert på en spørreundersøkelse som er sendt ut til 1 600 B2B-markedsførere verden over. I tillegg har de intervjuet tre eksperter på temaet.

– Forskning viser at B2B-kunder ofte synes innhold fra sosiale medier er lettere å stole på. De oppfatter det på en annen måte enn de gjør når det kommer rett fra en tilbyder. Flere B2B-selskaper investerer derfor i strategi på sosiale medier, sier Ethan Brooks, senioranalytiker i HubSpot.

B2B-markedsførere opplever høyere engasjement og bedre investeringsavkastning på TikTok enn B2C-aktører, ifølge rapporten. 58 prosent av markedsførerne som ble spurt i rapporten planla å øke sin tidsbruk og sine investeringer i TikTok.

– Ikke bare er TikTok godt egnet for at B2B-selskaper kan treffe nye kunder. Det er også en stor mulighet til å tilby sine tjenester til potensielle kjøpere, sier Brooks i rapporten.

Powered by Labrador CMS