Helthjem er kåret til Norges beste på kundeservice
Kundeserviceprisen 2022 gikk nylig av stabelen og Helthjem stakk av med tittelen «Best i test» på tvers av alle bransjer.
For tredje år på rad får Helthjem pallplass i den prestisjetunge Kundeservice-undersøkelsen.
Astrid Hammerstad, leder for kundeservice, forteller at et fundament i Helthjems strategi er å bli «elsket av kundene».
– Vi sa tidlig at vi skulle differensiere oss ved å være best her i vår bransje. God kundeservice er en svært viktig del av helhetlige og gode kundeopplevelser, og jeg er derfor ufattelig stolt over innsatsen til hele laget hvor Helthjem nå er kåret til ikke bare best i logistikkbransjen, men faktisk best i hele landet på kundeservice, sier Hammerstad i en pressemelding.
Helthjem regjerer også i bransjetoppen på kundetilfredshet. Det viser Net Promotor Score-målinger (NPS), også kalt «Kundens stemme»:
– Vi jobber knallhard med smidige løsninger for å sende fra eget hjem, og her har blant annet vår returløsning fra hjemmet en NPS-score på 78. Det er et resultat av sterkt lagarbeid fra de 3000 budene våre, til alle de som jobber på kontor og i støttefunksjoner.
Det er kundesenteret Kulant som håndterer Helthjems kundeservice, og de to aktørene har samarbeidet tett over lengre tid.
Kulant så dagens lys i oktober 2019 med 29 ansatte, og i 2022 melder de om en tredobling av antall kundebehandlere.
– Å vinne denne prisen sammen med Helthjem er en stor prestasjon. Vi vinner over mange store merkenavn og mange flinke folk som setter kundeservice høyt. Vi er stolte, sier administrerende direktør i Kulant, Sølvi Saglien.