Alexander Arvidsson har solgt flest abonnementer til SMB-markedet i Talkmore 2021.

Alexander vant prisen Årets Selger Storkunde i Talkmore:
– Jeg jobber på en ærlig måte

Alexander Arvidsson vant gjev pris i Talkmore. Nå drømmer han om å starte noe eget.

Publisert

Det var veldig stas å vinne denne prisen. Jeg jobber med en fantastisk gjeng med mange års erfaring, så da er det ekstra gøy å ta den, sier Alexander Arvidsson.

I juni 2020 startet han som Key Account Manager B2B i Dipper, som fusjonerte med Talkmore i fjor.

Nå har han stukket av med den gjeve prisen Årets Selger Storkunde i Talkmore 2021. Med flest solgte abonnementer, totalt 757 aktiveringer, utkonkurrerte han sine kollegaer i denne kategorien.

– Arbeidshverdagen vår består av mer enn bare salg. Vi skal serve eksisterende kunder, og har en del administrative oppgaver. Det er mye som har skjedd det siste året med tanke på pandemien, og det har fordret at vi som selgere har greid å tilpasse oss bedriftsmarkedet.

– Krige gjennom salg

– Hva tror du er grunnen til at det var du som vant denne prisen?

– Det verste jeg vet er å skryte av meg selv, svarer Arvidsson kontant.

Men vi klarer likevel å lokke noen refleksjoner ut av den ydmyke selgeren.

– Jeg jobber på en ærlig måte. Hvis jeg går gjennom behovsanalysen med en kunde og ser at vi ikke kan matche det tilbudet de har i dag, så sier jeg det. Personlig har jeg hatt suksess med å ikke pushe gjennom salg på alle kunder, men heller selge med god samvittighet.

Han legger til at selgerne i Talkmore følger opp sine egne kunder, og at det derfor er viktig å ha god kommunikasjon, og fornøyde kunder.

– Jeg kunne nok kriget gjennom mange salg, men i stede for å tenke vinn-vinn, tenker jeg happy-happy. På den måten får man en hyggelig kundereise i etterkant av salget.

– Tøffere tider nå

Pandemien har også gjort at Arvidsson har ønsket å vise medfølelse for sine kunder i SMB-markeder.

– Det har vært nødvendig å gi kunden litt ekstra tid, og ikke presse noen til å ta en avgjørelse. Jeg har vært opptatt av å vise forståelse og respekt for at det er tøffere tider nå enn tidligere.

Ambisjonene for veien videre er at han på sikt skal starte sitt eget. Om det blir et callsenter har han ikke bestemt seg for, men at det skal være salgsrelatert er han helt sikker på.

– Jeg har alltid drømt om å starte noe eget. Med en bachelor i markedsføringsledelse, og erfaring fra salgsbransjen, er jeg på vei i riktig retning. Så får vi se hva fremtiden bringer.

Powered by Labrador CMS