Aleksandra forlater VG for å bli leder for affiliate og e-commerce i Nettavisen
– Vi har ansatt det vi mener er den aller største stjernespilleren på affiliate i Norge.
Det største miljøet for affiliatemarkedsføring i Norge blir styrket med signering fra den største konkurrenten i Akersgata.
– Vi har ansatt det vi mener er den aller største stjernespilleren på affiliate i Norge. Aleksandra Cybulska har en unik kompetanse i Norge, og er en enorm forsterkning for laget vårt, sier direktør før innovasjon og forretningsutvikling i Nettavisen, Pål Nisja-Wilhelmsen, i en pressemelding.
Affiliatemarkedsføring er en prestasjonsmarkedsføringsstrategi hvor man som annonsør betaler provisjon på salg av sine varer, registrering av lead eller andre målbare og resultatutløsende handlinger.
Cybulska er i dag fagansvarlig og senior innholdsprodusent for VG shopping. Hun jobbet i Egmont som moteansvarlig for Side2 fra 2018 til 2020. Fra 2015 til 2018 var hun ansatt i affiliate-satsingen til Nettavisen. Nå skal hun tilbake til der det hele startet:
– Det å komme tilbake til Nettavisen blir veldig spennende. Det er ingen tvil om at Nettavisen har lengst erfaring på dette området, og har en sterk og etablert satsing som fungerer, sier hun.
Høsten 2021 lanserte også Nettavisen sin egen affiliateplattform for kunder som ønsker lukkede avtaler med Amedia og Nettavisen. Cybulska ser fram til å se på mulighetene det gir.
– Det at Nettavisen også har sin egen plattform med unike kunder gjør det enda mer spennende å være med på et lag som stadig lanserer nyvinninger og kreative løsninger.
Nettavisen lanserte som første norske nettavis en satsing på affiliatemarkedsføring i 2012. Ti år senere er inntektsområdet et sentralt og strategisk satsingsområde. I mars 2019, da koronapandemien brøt ut, lanserte Nettavisen en egen nettbutikk. Det er på dette området Cybulska kommer inn som leder for affiliate og e-commerce.
Våren 2022 har også Anne Marte Moe kommet inn som prosjektleder og partneransvarlig på området, og vil også være med på å styrke satsingen inn mot den store høstsesongen med Black Friday og julegavehandelen.
Cybulska starter i Nettavisen 1. juli. Avdelingen vil da være på totalt personer.