Invo satser i egne rekker, og ansetter markedssjef Afshan Malik som ny CSMO.

Invo ansetter Afshan Malik som ny CSMO

– Vi skal doble salgsstaben i løpet av 2022.

Publisert

Markedssjef Afshan Malik (32) forfremmes og løftes inn i selskapets ledergruppe.

Som ny leder for Salg og marked i Invo, skal hun doble staben, styrke veksten betydelig og forberede selskapet på internasjonal ekspansjon.

– Ingen kjenner kulturen, kundene og produktene i Invo så godt som Afshan. Som gründerbedrift er det viktig å bevare kulturen samtidig som vi vokser. Afshan har levert knallsterke resultater og vist imponerende utvikling. Vi er utrolig glade for at hun nå ønsker å ta ansvar for et av våre viktigste vekstområder, forteller CEO/administrerende direktør i Invo, Roberth Klemetsen, i en pressemelding.

Malik begynte som Account Manager i selskapet i 2015. Etter 2,5 år fikk hun et utvidet ansvar innenfor Presales, hvor hun fungerte som støtte i salgs- og utviklingsprosessene mot kundene.

– Jeg kom veldig tett på kundene med de mest komplekse prosessene. Våre løsninger for dokumenthåndtering kan være ganske inngripende i hverdagen til våre kunders ansatte. Vi må forstå behovet, sektoren og vite hvordan de skal lykkes med implementeringen, forteller Malik.

Selskapet har 30 000 daglige brukere av sine løsninger. Deres kunder har alt fra 20 til 3000 brukere, og befinner seg i ulike bransjer som bygg og anlegg, fagforbund og medlemsorganisasjoner, samt offentlig og kommunal sektor.

Malik har hatt ansvar for flere av selskapets digitale kanaler også før hun fikk rollen som markedssjef i september 2021.

– Innkommende leads gjennom sosiale medier, innholdsmarkedsføring, nyhetsbrev, søk og webinarer står nå for 30 prosent av salgsinntektene i 2021, mot null prosent tidligere år. Dette viser at behovet for våre løsninger er stort. Derfor er det viktig å bygge kjennskap i markedet. Potensialet er enormt, sier Malik.

Klemetsen forteller at Invo har store vekstambisjoner de neste årene.

– Vi skal doble salgsstaben i løpet av 2022. Det er ønskelig av tre grunner. Vi skal sørge for best mulig oppfølging av de kundene vi har. Vi skal håndtere etterspørselen i markedet og sikre tilveksten av nye kunder på en god måte. Og vi skal satse utenfor Norges grenser i løpet av en treårsperiode.

Powered by Labrador CMS