Per Christian Strand Teslo tipser om søtpotetfries med kanel og Dexter i juleferien.
Per Christian Strand Teslo tipser om søtpotetfries med kanel og Dexter i juleferien.

JULEPRATEN

Kundedirektør i Snapchat: – Vi kommer til å se økt fokus på e-commerce og native commerce løsninger

Kundedirektør i Snapchat, Per Christian Strand Teslo, om julefeiringen og hva som vil prege året som kommer.

Publisert

SALG24 har stilt seks spørsmål til en rekke folk i salgsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.

I dag er det kundedirektør i Snapchat, Per Christian Strand Teslo, som svarer i julepraten.

– Hva gjør du i julen?

– Jeg bruker julen til å lade batteriene etter et travelt Q4 med mye løping. I år skal jeg tilbringe julen hjemme på Hadeland sammen med samboeren, og så er planen (foreløpig) å dra på fjellet sammen med noen venner til nyttår. Jeg har ikke noen faste tradisjoner i julen utenom å se fotball på Boxing Day. Det viktigste for meg er å få tilbragt tid med familie og venner jeg er glad i, og som jeg ser litt for sjeldent.

– Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese/se eller høre denne julen?

– Alle bør lage søtpotetfries med kanel! Utover det så vil jeg anbefale å prøve og bruke julen på å drømme om seg selv og ikke jobb. For meg betyr det å legge til side det som handler om fag, på tross av det interesserer meg, og heller benytte tid på mer skjønnlitterært.

Det kan være alt fra Dexter til å lese bøker av Jørn Lier Horst, som jeg får av min mor hver jul. Til slutt vil jeg anbefale alle å få på foreldrene og familien sin på Snap om de ikke har det allerede. Det er veldig hyggelig, og gjør at man føler seg litt nærmere hverandre i hverdagen.

– Hva er det morsomste du har opplevd dette året?

– Oi, vanskelig spørsmål! Privat må det være safari i Kenya i november i år. Det var en opplevelse for livet. Jobbmessig må det ha vært å bli nominert til årets medieselger igjen, og få lov til å være med på den fantastiske reisen Snap har i Norge.

– Du får invitere tre bransjekollegaer på middag. Hvem inviterer du og hvorfor?

– Første må være Erik Solberg, tidligere daglig leder for iProspect og Dentsu Data Services, og nå forretningsutvikler i 4CastGroup. Jeg jobbet flere år i to-spann med Erik i Carat, og han er en visjonær, lynende intelligent og ikke minst en utrolig hyggelig fyr. Han har jeg lært masse av, og han kan tilby andre perspektiver – så han ville jeg gjerne hatt til bords.

Den andre personen jeg ville invitert på middag er ikke bare en, men jeg kunne tenkt meg å ha hele teamet som startet reMarkable rundt bordet. De har hatt en fantastisk reise, og har høye ambisjoner. De har garantert masse verdifull erfaring fra de siste årene, og sikkert en del morsomme historier å dele. Remarkable gjør i tillegg mye bra på Snapchat, og det er fine og hyggelige folk som jobber der.

Den tredje personen jeg ville hatt rundt middagsbordet er Snapchat sin egen sjef og CEO, Evan Spiegel. Evan er helt fascinerende dyktig, og står i tillegg for utrolig gode verdier. Tenk, han har vært leder for Snap Inc. siden han var 21 år (!). Jeg har vært heldig og møtt Evan ved et par anledninger tidligere, og jeg kunne tenkt meg å lære mer av hans reise.

– Hva husker du best fra salgsåret 2021?

– For meg vil 2021 være året hvor vi i Snap virkelig pushet grensene når det kommer til augmented reality (AR). Bare her i Norge har vi fått til ekstremt gode, brukervennlige og effektive augmented reality kampanjer. Vi har hatt et utrolig kult case sammen med Publicis og Bertel O. Steen hvor du kan oppleve en Mercedes-Benz EQS i AR, og skapt muligheten til å prøve både skøyter og ski sammen med XXL.

For bransjen som helhet, vil nok fokuset på e-commerce og det å nå direkte ut til sluttkunden bare fortsette.

– Hva tror du vil prege salgsbransjen i 2022?

– Den åpenbare endringen i livene våre de siste 20 månedene, har ført til at både annonsører og plattformer har måttet fokusere på å øke kompetansen innen e-commerce, samt nye måter å nå sluttkunden på.

Dette skiftet har vi sett i flere år, men vi kommer til å se økt fokus og bruk av smarte e-commerce og native commerce løsninger.

I tillegg kommer vi til å se enda flere som tar i bruk AR som en del av shopping-opplevelsen. Vi i Snap kommer til å fortsette å pushe grensene for hva som er mulig med kameraet, og jeg er helt sikkert på at vi kommer til å se enda flere effektive shoppingløsninger med kameraet i fokus.

Powered by Labrador CMS