Per Magnus Osen ser frem til å ta fatt på nye utfordringer i det internasjonale selskapet.

Per Magnus er ny Sales Manager i American Express Global Business Travel

Nå skal han bidra til å skape vekst for den norske avdelingen etter noen tøffe år med pandemi.

Publisert

Per Magnus Osen har lang erfaring fra reiselivsbransjen, og blir nå Sales Manager Meetings and Events hos American Express Global Business Travel (AMEX GBT).

– Etter mange år som selger i reiseliv- og eventbransjen, tvang pandemien meg til å tenke nytt. Jeg har prøvd litt forskjellige ting, men nå når verden er tilbake til normalen har det dukket opp spennende muligheter igjen, sier Osen til SALG24.

– Veldig spennende

Nå skal han bidra til å bygge opp AMEX sitt kontor i Norge.

– Kontoret har nesten ligget brakk de to siste årene, og mange av de ansatte har funnet andre muligheter under pandemien. Men nå skal jeg være med å bygge opp avdelingen igjen, skape vekst og kjennskap til våre tjenester. Det blir veldig spennende å ta fatt på dette.

– Hvilke erfaringer tar du med deg inn i den nye stillingen?

– Det må være evnen til å skape gode opplevelser, nettverk og relasjonsbygging, og kreativ markedsføring. Jeg skal i hovedsak ikke gjennomføre eventer, men foreslå, planlegge og selge inn i samarbeid med produksjonsteamet, svarer han.

– Nøkkelen til suksess

På spørsmål om hvilke ambisjoner han har som Sales Manager, svarer han at det vil være å vokse internt i selskapet.

– AMEX er et stort internasjonalt selskap som er etablert i 140 land. Det er derfor mange muligheter for å utvikle seg videre internt i andre land i tillegg til Norge.

– Hva er det beste med å jobbe i salgsbransjen?

– Det er å møte mennesker og skape gode relasjoner. Det er spennende å hele tiden jobbe mot nye mål, og bidra til vekst. Også er det jo fantastisk å gi gode opplevelser til kundene som de sitter igjen med i lang lang tid.

Osen har erfaring fra både salg og markedsføring, og er derfor en av de som slår et salg for bedre samarbeid mellom de to avdelingene.

– Jeg har sett folk som har sluttet å markedsføre merkevaren sin, og resultatet er at omsetningen daler markant. De to avdelingene får mye igjen for å heie på hverandre og spille på lag, så her er det god kommunikasjon som er nøkkelen til suksess.

Powered by Labrador CMS