Simen Strugstad, partner i InZynk.

JULEPRATEN

Simen spår at markedsavdelingen vil få enda mer oppmerksomhet fra salg i 2022

Partner i InZynk, Simen Strugstad, mener selgeres nøkkel i den digitale verden er markedsavdelingen.

Publisert

SALG24 har stilt seks spørsmål til en rekke folk i salgsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.

I dag er det partner i InZynk , Simen Strugstad, som svarer i julepraten.

– Hva gjør du i julen?

– I julen blir det som vanlig fokus på familien, nyte gode måltider og komme seg ut å leke med barna.

– Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese/se eller høre denne julen?

– Skru av nyhetene for noen dager, og unngå updates om covid og restriksjoner – fokuser heller mer på feelgood-filmer og serier. Elf er jo en klassiker i julen.

Om jeg skal nevne noe lesestoff relatert til salgsjobb for inspirasjon gjennom julen, vil jeg anbefale boken; #Megadeals.

– Hva er det morsomste du har opplevd dette året?

– Generelt sammenlignet med 2020 – det å være mer sosial igjen! Både privat med blant annet fotballen, og jobbmessig med fysiske møter og å møte kunder igjen.

– Du får invitere tre bransjekollegaer på middag. Hvem inviterer du og hvorfor?

– Her velger jeg å ikke nevne noen navn så noen føler seg snurt.

– Hva husker du best fra salgsåret 2021?

– For oss i InZynk er det jo helt klart ABM stjerneovergangene; Eric Johansson, Christopher Strandell, Erik Annerberg og Rasmus Vejdergren, som har vært med å løfte selskapet til nye høyder på kort tid.

– Hva tror du vil prege salgsbransjen i 2022?

– En spådom er at markedsavdelingen kanskje vil få enda mer oppmerksomhet fra salg. Jeg tror det vil fortsette i samme spor med at salg må omfavne og utnytte den digitale hverdagen. Pandemien gir ikke slipp, og innen B2B hvor salg jobber med lengre og mer komplekse salgsprosesser, har man et stort potensiale for konkret hjelp på sine salgsprosesser. Da er nøkkelen å gå til markedsavdelingen for å få hjelp.

Powered by Labrador CMS