Monica S. Sandvik og Lars Petter Mongstad i Favna.

Starter nytt B2B-nettverk i Bergensområdet

Monica S. Sandvik og Lars Petter Mongstad starter opp ulike nettverk for næringslivet i regionen.

Publisert Sist oppdatert

Sandvik og Mongstad kommer fra Sportsklubben Brann, der begge jobbet kommersielt og var ansvarlig for klubbens inntekter fra næringslivet.

– Brann har vært veldig hjelpsomme når vi nå etablerer Favna. Vi har hatt fantastiske år der, og tar nå med oss erfaringen inn i vår nye satsing, sier Lars Petter Mongstad til Salg24.

– I mai går startskuddet for gjennomføring av et skapende og spisset B2B-nettverk, men allerede nå er innsalget av medlemsbedrifter godt i gang, sier Monica Sandvik.

Nettverks-Favna er en arena for bedrifter og personer som ønsker å skape noe for seg selv og sin bedrift, men også for andre i nettverket.

Det legges til rette for å utvikle relasjoner og utvide sitt eget nettverk i næringslivet. I samarbeid med eksterne innholdsprodusenter som blant annet Hubify, blir det fokus på personlig og faglig utvikling. Det viktigste blir allikevel å sørge for at medlemsbedriftene produserer mer salg og får nye bedriftskunder.

Ambisjoner

Ved siden av B2B-nettverket, vil Favna også tilby et lederutviklingsprogram med oppstart i mai. Programmet gjennomføres i samarbeid med Høyskolen Kristiania, med utgangspunkt i refleksiv ledelse. Leder-Favna skal ha fokus på dine egne verdier, og skaper forståelse for ditt lederskap - med base i hvem du er, opplyser de selv.

– I fremtiden ønsker vi å lage nettverk for flere fagområder, for eksempel innenfor økonomi og bærekraft, sier Mongstad. I Favna setter vi relasjonsbygging i system.

Bedrifter og mennesker fra ulike bransjer, som kanskje aldri ellers ville møttes, kan nå finne hverandre og skape delingskultur, fremhever de to gründerne.

– Vi tror vi kan gjøre en positiv forskjell for regionen, og har valgt et navn som symboliserer våre verdier. Favna er samlende, nært og skapende, sier Sandvik.

Skiller seg fra andre

Det eksisterer allerede nettverksarenaer for bedrifter i Bergensregionen. Men Sandvik og Mongstad mener de er i ferd med å tilby noe annerledes. B2B-nettverket skal maksimalt ha 60 ulike bedrifter. Deltakerne blir godt kjent med hverandre, med mål om å dyrke et nært fellesskap og et trygt sted å høre til.

– Vi tror det er viktig for å bygge tillitsfulle og skapende relasjoner. Folk som driver med salg og business vil nyte godt av å ha en slik arena, i tillegg til sin daglige arbeidsplass.

– Vi skiller oss fra andre nettverk med en begrensing på antall bedrifter fra samme bransje. Medlemmene treffes jevnlig og deltar på ulike arrangementer, turer og aktiviteter, sier Mongstad.

– Vi har tro på kraften av å dele unike opplevelser. Våger man seg samtidig ut av komfortsonen og viser sårbarhet, ender det ofte med sterke relasjoner.

Favna har mottatt gode tilbakemeldinger fra næringslivet allerede, og flere «favnere» er på plass.

- Mottakelsen denne første uken har vært helt fantastisk, og vi gleder oss til å bli kjent med flere spennende aktører i regionen vår, avslutter Sandvik.









Powered by Labrador CMS