(F.v.) Økonomileder i Regnskap Norge, Christian Engeskaug, sammen med salgssjef i Unifon, Kristin Espegren.

10 000 nye abonnenter for Unifon: – Vi har hatt et sinnssykt halvår

Det har vært en god avslutning på året for bedriftsteleselskapet. De har fått inn flere store navn i løpet av halvåret.

Publisert Sist oppdatert

Siden oppstarten i 2019 har Unifon ønsket å utfordre de største spillerne innen bedriftstelefoni. Etter en sterk avslutning på året ser de ut til å være et steg nærmere målet.

– Vi har hatt et sinnssykt halvår! Vi har fått inn 10 000 nye abonnenter, sier Kristin Espegren, salgssjef i Unifon.

Selskapet får inn cirka 200 bedrifter hver måned, som består av en god blanding av SMB-kunder og større selskaper, ifølge Espegren. Det siste halvåret har gått bra på storkundesiden, med signeringer som Regnskap Norge, Hennig-Olsen, og Dyreparken i Kristiansand.

– Vi er i rask utvikling, og vi mener selv at vi allerede er fremst i markedet på løsninger.

Det er på gode løsninger for kundene sine at Unifon ønsker å skille seg ut fra resten av bransjen.

– Brukervennlighet og gode løsninger er vårt hovedfokus, så kan andre ta seg av dekninga. Vi opplever at å henge seg på Telenors nett har vært bra for oss.

Selger som markedsførere

Unifon har et salgskorps på 60 stykker som håndterer både varme og kalde kunder, og er selskapets fremste markedsførere.

– Vi har egentlig ikke reklamekampanjer. Det meste vi har tatt for oss er flyplassreklame. Vi er stort sett synlig på LinkedIn og så bruker vi salgsteamet for å holde kontakten med kundene.

Espegren mener produktet deres selger seg selv, så fort selgerne får satt et møte med potensielle kunder i salgsprosessen.

– Vi opplever at når vi er i en prosess og blir sammenlignet med konkurrentene, så kommer vi godt ut av det. Det viktigste er at selgerne vet når de skal ut i prosess.

Spår et godt 2023

Espegren roser selgerne i Unifon for halvåret som har gått, og gir de store deler av æren for suksessen de har sett.

– Vi har gjort noen store avtaler som vi er veldig stolt av. Vi har gjort det godt i shipping, supply, og rederibransjen. Så de som har høye krav til beredskapsløsninger er vi gode på.

Salgssjefen spår et godt 2023 og sier de kommer til å runde 300 millioner kroner i omsetning neste år.

Powered by Labrador CMS